Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات اولیه پزشکان فرانسوی نشان می‌دهد که برخی از دارو‌های افسردگی احتمالا می‌توانند از ابتلای شدید به کووید۱۹ جلوگیری کنند.

به گزارش برنا؛ تحقیقات یک تیم پزشکی فرانسوی که گزارش آن به تازگی در مجله «روانپزشکی مولکولی» منتشر شده، نشان می‌دهد که برخی دارو‌های ویژه می‌توانند از تشدید بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود پژوهشگران برای نتیجه گیری در این موضوع همچنان جانب احتیاط را رعایت کرده و در حال انجام آزمایش‌های بیشتر هستند.

این پژوهش‌ها تقریبا یک سال پیش در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد. نیکلاس هوئرتل روانپزشک فرانسوی می‌گوید: «من در بیمارستانی با حدود ۹۰ تخت کار می‌کنم و برایم کاملا شگفت آور بود که بیماران بسیار کمی را با وضعیت حاد ابتلا به کرونا در این بیمارستان می‌دیدیم.»

تحقیقات او نشان داد که احتمالا بین مصرف نوع خاصی از دارو‌های ضدافسردگی با این بیماری رابطه‌ای وجود دارد و بعد از آن بود که تحقیقات در مقیاسی گسترد‌تر برای دریافت نتایجی دقیق‌تر آغاز شد.

دکتر هوئرتل در ماه آوریل تصمیم گرفت تا مشخصات ۷ هزار بیمار که در سه ماه قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند را مطالعه کند. شمار آن دسته از بیماران کووید۱۹ که در زمان مراجعه به بیمارستان داروی ضدافسردگی مصرف می‌کردند، کم بود. اما در میان آن‌ها نیز تنها کمتر از نیمی از بیماران با خطر ابتلای شدید به این بیماری یا خطر مرگ مواجه بودند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که همه دارو‌های ضدافسردگی در این زمینه موثر نبودند و تنها پنج دارو از جمله «فلوکستین» که با نام تجاری پروزاک شناخته می‌شود، مفید بوده است.

پس از انجام این تحقیقات، دو آزمایش دیگر در ایالات متحده انجام شد تا بار دیگر درستی نتایج به دست آمده، بررسی شود. داده‌های پیش-‌بالینی این آزمایش‌ها نیز نقش پیشگیرانه و حتی درمانی این دارو‌ها را تأیید کرد.

نیکلاس هوئرتل، روانپزشک فرانسوی می‌گوید: «برخی از دارو‌های ضد افسردگی می‌توانند در چند ساعت سلول‌های ما را در برابر عفونت‌های این ویروس مصون کنند. برخی از دارو‌ها نیز از مسیر کنترل آنزیم‌ها می‌توانند مانع از آلودگی سلول‌ها به این ویروس شوند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس بیمارستان مرگ دارو ایالات متحده افسردگی فلوکستین افسردگی و کرونا دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد