Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:18:25 GMT

طرح درج قیمت تولید روی کالا در کشور اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۰۸۶

طرح درج قیمت تولید روی کالا در کشور اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس تابش عصر امروز در نشست تشریحی درج قیمت تولید کالا که با حضور تولیدکنندگان منتخب استان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت و معدن با بیان اینکه باید قیمت کالا در بازار منطقی قیمت‌گذاری شود، اظهار کرد: از سالیان قبل حداقل و حداکثر قیمت‌ها بدون هیچ الزام و فشار توسط تولید کنندگان به سازمان حمایت ارائه شده و اطلاعات آن‌ها را داریم لذا تصمیم گیری تعیین میانگین قیمت منطقی آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به رصد ۸۴ هزار کالا در کشور توسط وزارت صمت گفت: اعتقاد دارم که تولید سخت است چون تحریم هست، تامین مواد اولیه، بازار سرمایه و غیره بنابر این مدیریت کردن تولید سخت‌تر است. 

معاون وزیر صمت با اشاره به وجود شبکه بیشمار توزیع در گیلان بیان کرد: ایران نسبت به دنیا چهار برابر بیشتر شبکه توزیع دارد  و در این عدد قیمت تولیدکننده، مالیات بر اساس آن محاسبه می‌شود و مثل فاکتور فروش می‌باشد و مسوولیت با همان شرکت است لذا در هر مقطعی سازمان حمایت یا هر مدعی المعلومی وارد شود و قیمت بالاتر باشد مشمول  تخلف گران‌فروشی خواهد شد. 

به گفته تابش بازرسین تعزیرات، سازمان صمت و جهاد که مراجعه می‌کنند به استناد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی؛   توزیع کننده باید روی شلف، قیمت مصرف کننده را نصب نماید و گرنه تخلف کرده است. 

وی با بیان اینکه سود حلقه شرکت‌های پخش از ۳۰ درصد نباید بیشتر شود، تصریح کرد: دو گروه مصرفی کم دوام و بادوام دو گروه پخش هستند و بر این اساس به کالاهای مصرفی بیشتر از ۳۰ درصد هزینه و سود تعلق نمی‌گیرد و از ۳۰ درصد نباید بیشتر نباشد و در گروه دوم سرمایه‌ای بادوام ۲۰ درصد بیشتر تعلق نمی‌گیرد، همچنین تخفیف تولید کننده برای تحریک تقاضا می‌تواند انجام شود و تا  ۳ درصد آن مجاز است. 

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم کنترل قیمت کالا در کشور گفت: هدف این طرح رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده است لذا با اجرای این طرح قیمت‌ها ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون وزیر صمت درج قیمت تولید روی کالا فاکتور فروش درج قیمت تولید روی کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است