Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@18:38:44 GMT

چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۵۹۳

بهترین زمان مصرف، تاریخ تعیین شده است چقدر طول می‌ کشد تا خاصیت و توانایی ویتامین از بین برود؟ اگر ویتامین تاریخ گذشته استفاده کنیم چه؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ مصرف روزانه ویتامین ها می تواند راهی برای تقویت رژیم غذایی باشد. در واقع این ویتامین ها مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ب، ویتامین دی و کلسیم را که بسیاری از افراد از رژیم غذایی نرمال و طبیعی خود دریافت نمی کنند، به بدن می‌ رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه ممکن است متوجه شوید که بعضی از این مکمل ها تاریخ هم دارند. این تاریخ ها با جملات و عبارات مختلفی روی آن ها درج می شوند. بعضی از آنها هم اصلا هیچ تاریخی ندارند، زیرا سازمان غذا و دارو آن ها را ملزم نکرده است که به ویتامین ها و مکمل ها تاریخ اضافه کنند اما سؤال اینجاست که آیا باید نگران تاریخ انقضای آن ها باشیم یا خیر. با ما در این بخش از بهداشت و سلامت همراه شوید تا پاسخ موجود به سؤال مطرح شده را بیابید.

بهترین زمان مصرف، تاریخ تعیین شده است

زمانی که صحبت از ویتامین می شود، متخصصان پیشنهاد می‌ کنند که قبل از تاریخ درج شده آنها را مصرف کنید تا هیچ خطری برای سلامتی تان نداشته باشند. ممکن است خاصیت و توانایی آن ها بعد از مدت زمانی از بین برود. به خاطر همین توصیه می شود در همان تاریخی که گفته اند؛ آن را مصرف کنید.

چقدر طول می‌ کشد تا خاصیت و توانایی ویتامین از بین برود؟

اگر کارخانه یا برندی که ویتامین را تولید کرده، روی آن تاریخ مشخص کرده است، یعنی تا آن تاریخ 100 درصد خاصیت مواد حفظ می‌ شود. گاهی اوقات خاصیت مواد بیش از زمان تاریخ انقضا هم حفظ می‌ شود.

بعضی از متخصصین بر این عقیده هستند که ویتامین ها را می توانید تا دو سال بعد از تاریخ شان هم استفاده کنید؛ البته به شرطی که شرایط نگهداری آن ها مناسب و صحیح باشد. عموماً توصیه آن ها این است که ویتامین ها را داخل محتوا یا ظرف دیگر نریزید و آن ها را در هوای خنک و مکان خشک به دور از نور خورشید و آفتاب نگه دارید که البته ویتامین های مختلف دستورالعمل های متفاوتی برای نگهداری دارند.

اگر ویتامین تاریخ گذشته استفاده کنیم چه؟

عموما اگر از ویتامین تاریخ مصرف گذشته یا منقضی استفاده کنید، عوارض ‌جانبی احساس نمی کنید.‌ فقط خاصیت آن ویتامین مانند یک ویتامین معمولی نیست.

به عنوان مثال سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد می کند که خانم های باردار هر روز 400 میکروگرم فولیک اسید استفاده کنند اما اگر این مکمل، تاریخ گذشته باشد، تاثیری برایشان ندارد. به همین دلیل مهم است که به تاریخ ویتامین ها دقت کنید تا از خاصیت و فواید شان به طور کامل بهره‌مند شوید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویتامین مکمل دارویی تاریخ دارو قرص ویتامین اخبار مرتبط قبل از بارداری این ۱۱سوال را از پزشک خود بپرسید خطرات کمبود ویتامین B۱۲ برای بدن ویتامین D بخورید تا چاق نشوید خوردن عدس برای این افراد ممنوع است علامت شایع کمبود ویتامین D رژیم غذایی ویتامین‌ های ضروری بدن را تامین می کند؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟ باغات کشور شناسنامه دار می شوند خوردن آب نمک ناشتا با بدن شما چه کار می کند؟! این مواد غذایی را با شیر ترکیب نکنید! قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) خواص لیمو برای رشد و تقویت مو ها تجربه سفر به سواحل آلانیا چقدر آب می خورد؟ + جدول ۳۰۰ هزار مسکن اجاره ای ساخته می شود با دوج کوین ماشین تسلا خود را شارژ کنید زیبا سازی پوست با ماسک جلبک دریایی سیر تا پیاز ریزش های بیت کوین از ابتدا تا امروز گران ترین وانت چینی بازار + جدول قیمت کامل(۳۰ بهمن ۱۴۰۰) علل تنگی نفس بعد غذا خوردن چیست؟ آشنایی با چند فایده ژله برای بدن اختراع ماسکی که جوان کننده سریع پوست است خطیب زاده: برای توافق غربی ها فوری همانند ایران عمل کنند یک چهارم درآمد نفتی از دست دولت خارج می‌شود ب ام و به زیر ۲ میلیارد رسید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با مواد غذایی انرژی زای طبیعی هاچ بک چینی ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پوشش واکسیناسیون در ذوب آهن اصفهان بالاتر از میانگین کشوری و استانی آیا نیاز به مذاکره وجود ندارد؟ قیمت خودروهای چانگان + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دلار چقدر روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد؟/ ۲۰ درصد قیمت خودرو، سود وام خودروسازان است تاثیر مدل خوابیدن در جلوگیری از آلزایمر کدام مدل لکسوس در ایران موجود است؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سقوط امپراطوری فیسبوک در ۶ ماه رقیب تندر ۹۰ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پیش نیاز استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام مالی و بودجه ای دولت است قیمت آبگرمکن ثابت ماند + جدول پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی منصرف شد آیا عزیزی خادم باز می گردد؟ ارزان ترین مدل تیگو ۵ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) امیرعبداللهیان: آمادگی رسیدن به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان را داریم شاسی بلند فولکس چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لوگرانو؛ رنگ بندی سفارشی اسپلیت (برای اولین بار در ایران) ​پیش بینی قیمت طلا و سکه برای اول اسفند/ افسار قیمت به دست دلار افتاد! ارزان ترین گوشی اپل + جدول قیمت قیمت خودروهای تویوتا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ ۳ مدل بنز ۱۰۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بلاتکلیفی پوتین در اوکراین نجات ۱۰۰ میمون اسیر در خانه متروکه + فیلم با ۴۲۰ میلیون هم می توان شاسی بلند خرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سازمان جهانی بهداشت: امسال می تواند سال پایان کرونا باشد پس از ۱۰سال؛ از تهران به دوحه تماس رییسی با مکرون در خصوص مذاکرات وین با ۲ میلیون چه موبایلی بخریم؟ (جدول) بارش برف و باران در تهران از امشب گرانترین شاسی بلند ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویتامین مکمل دارویی تاریخ دارو قرص ویتامین جدول قیمت کامل ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ویتامین ها قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی هر فنجان نخود فرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.

علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

کدام سبزیجات چاق‌کننده هستند؟ کد خبر 847497 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی خبر مهم

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟