Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با شبکه خبر در تشریح جزئیات طرح «انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران در پایتخت» گفت: این طرح از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) آغاز شده است. در این طرح، با ۱۰ تخلف مهمی که موتورسیکلت‌سواران مرتکب آن می‌شوند، برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که از این تعداد، ۲۵ درصد از تخلفات مربوط به تخلفات پلاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس پلیس پایتخت، تخلفات مربوط به پلاک، عبور در جهت خلاف، عبور در پیاده‌روها و عبور از چراغ قرمز، مهم‌ترین مواردی هستند که در این طرح با آن برخورد می‌شود.

برای ترخیص موتوری که توقیف شده است باید چکار کرد؟

وی اظهار داشت: اگر موتورسیکلتی در این طرح توقیف شود، به جز جریمه تخلفی که انجام داده، باید جریمه‌های قبلی را هم پرداخت کند.

سردار رحیمی افزود: همچنین دستگاه موتورسیکلت ۱۲ ساعت توقیف و پس از آنکه راکب آن آموزش کوتاهی دید، باید تعهد بدهد و بعد موتور را ترخیص کند.

وی گفت: در این طرح تعدادی موتورسیکلت سرقتی هم کشف و سارقانشان دستگیر شده‌اند.

تا چه زمانی این طرح ادامه دارد؟

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این طرح تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران در پایتخت از امروز آغاز شده و تا زمانی که تردد موتورسیکلت‌سواران در پایتخت نظم و انضباط بگیرد و ساماندهی شود، ادامه دارد چرا که این موضوع مطالبه مردم از پلیس است.

سردار رحیمی در پایان با بیان اینکه ۴۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در پایتخت مربوط به موتورسیکلت‌سواران می‌شود، گفت: ۵۰ درصد از مصدومان و مجروحان تصادفات تهران، موتورسیکلت‌سواران هستند که یا خودشان مصدوم یا عابر پیاده را مصدوم کرده‌اند.

کد خبر 5428008 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت موتور سیکلت تخلفات رانندگی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه میراث فرهنگی آلودگی هوا گردشگری مترو سربازی پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی یوسف نوری تخلفات رانندگی پلیس صنایع دستی موتورسیکلت سواران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روز‌های گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند