Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@22:06:54 GMT

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با «جوزپ بورل»

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۸۷۱

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با «جوزپ بورل»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، امشب (شنبه) ۳۰ بهمن ماه با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان و بورل ۲۵ بهمن ماه نیز تلفنی درباره مذاکرات وین گفت‌وگو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر حقوق و مطالبات مشروع ایران در هرگونه پیشنهادی، تصریح کرد: به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این‌که همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند، گفت: آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داریم، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی، دبیرکل سازمان ملل، وزرای خارجه قطر، هلند، بلژیک، هند، سوئد، ایتالیا، آلمان، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین و عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر خارجه ایران گفت اشتیاق گسترده مردمی در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس‌جمهور در پاکستان به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا سفر کرده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه "اومااویا" که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد». 

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رئیسی به پاکستان نوشت: «پیش از آن رئیس‌جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند».

او در پایان نوشت: «اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و به‌طور خاص در فضای مجازی به شکل کم‌سابقه‌ای مشهود بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا