Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@21:53:53 GMT

اسال موجی از پیام‌‌های تهدید آمیز به مسکو

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۵۰۷۶

اسال موجی از پیام‌‌های تهدید آمیز به مسکو

مناقشات بر سر اوکراین بین روسیه و غرب مرتبا شدت گرفته و ابعاد تازه تری به خود می گیرد.

در حالی که روسیه هر گونه حمله به اوکراین را رد می کند اما غربی ها تلاش می کنند با اقدامات و موضع گیری های خود این طور وانمود کنند که جنگی وحشتناک و قریب الوقوع نزدیک است.

کنفرانس امنیتی مونیخ هم که از روز گذشته آغاز شده و تا فردا شب ادامه دارد با محوریت این بحران و البته بدون نمایندگانی از کشور روسیه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست آلمان و اتریش از اتباع خود برای خروج سریع از اوکراین

جدیدترین اخبار درباره تحولات اوکراین حاکی از آن است که در بحبوحه تشدید تنش ها وزارت خارجه فدرال آلمان دستورالعمل های سفر و امنیتی برای اوکراین را تشدید کرده است. در وب سایت این وزارتخانه آمده است: از اتباع آلمانی درخواست می شود فورا این کشور را ترک کنند. تنش های بین روسیه و اوکراین به دلیل حضور و تحرکات گسترده نظامیان روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین افزایش یافته است. درگیری نظامی در هر زمانی ممکن است.

اتریش هم از اتباع خود خواسته هر چه سریع تر اوکراین را ترک کنند. وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: باید منتظر وخامت قابل توجه اوضاع باشیم. درگیری ها در شرق اوکراین در 24 ساعت اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. این درخواست برای اتباع مقیم اوکراین به جز برخی مناطق غربی صادر شده است.

همچنین اتریش هشدار سفر به اوکراین را صادر کرده است. در مقابل کارکنان سفارت اتریش در اوکراین افزایش داده می شوند. در بیانیه وزارت خارجه اتریش آمده است: به منظور حمایت از اتریشی ها برای خروج از این کشور و حفظ ارتباط با شرکای اوکراینی همچنان سفارت خود را باز نگه می داریم.

کمیسیون اروپایی ارسال تجهیزات پزشکی به اوکراین را سازماندهی می کند

کمیسیون اروپایی هم در حال سازماندهی برای ارسال تجهیزات پزشکی به کی یف است. این نهاد مهم در بروکسل امروز ( شنبه) اعلام کرد که کمک های ارائه شده توسط کشورهای عضو باید از اوکراین برای آماده سازی به منظور وقوع هر سناریو حمایت کند. اسلوونی، ایرلند، رومانی و اتریش عمدتا ماسک های پزشکی، دستکش، ژنراتور برق، آنتی بیوتیک و مواد ضدعفونی کننده اهدا کردند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از کمیسیون اروپا ، فرانسه همچنین صدها چادر، پتو، کیسه خواب و 3000 دستکش محافظ ویژه و همچنین یک ایستگاه درمانی مدرن و سیار برای حداکثر 500 مجروح فراهم کرده است.

کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا در این باره گفت: بعد از اینکه اوکراین از ما کمک خواست شبانه روز در این راستا کار کرده ایم.

ناتو کارکنان خود را از کی یف خارج می کند

با توجه به تشدید اوضاع در شرق اوکراین حالا همچنین ناتو کارکنان خود را از نمایندگی هایش در کی یف خارج می کند. یک سخنگوی ناتو امروز (شنبه) در بروکسل گفت: امنیت کارکنان ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل کارکنان به شهر لویو و بروکسل منتقل شده اند. با این همه دفاتر ناتو در اوکراین همچنان فعال باقی می مانند. ناتو فعلا هیچ اطلاعاتی درباره تعداد کارمندانی که جابجا شده اند را ارائه نداده است. ناتو تا همین اواخر یک دفتر نمایندگی با ده ها کارمند در کی یف داشت که به عنوان بزرگترین نمایندگی در یک کشور غیرعضو مطرح بود. ناتو همچنین در پایتخت اوکراین یک مرکز اطلاعات و اسناد دارد. ایالات متحده هم قبلا پرسنل خود را به لویو در غرب اوکراین منتقل کرده بود.

لوفت هانزا پروازهای خود به کی یف را به حال تعلیق در می آورد

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا هم از دوشنبه هفته آینده پروازهای خود به کی یف و شهر اودسا در دریای سیاه را به حال تعلیق در می آورد. این شرکت هواپیمایی در آلمان روز شنبه اعلام کرد که با توجه به وضعیت فعلی در اوکراین شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا فعلا پروازهای منظم خود به کی یف و اودسا را تا پایان فوریه به حال تعلیق در می آورد.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به تشدید قریب الوقوع درگیری ها در اوکراین لوفت هانزا به طور مداوم اوضاع را زیر نظر دارد و در آینده درباره پروازهای بعدی تصمیم خواهد گرفت.

یکی از سخنگوهای این شرکت هواپیمایی در این باره گفت: امنیت مسافران و خدمه همواره بالاترین اولویت ما است.

با این همه پروازها به شهر لویو در غرب اوکراین به طور منظم ادامه خواهد داشت.

سخنگوی لوفت هانزا ادامه داد: لوفت هانزا به نظارت دقیق اوضاع ادامه می دهد و در تماس نزدیک با مقامات ملی و بین المللی است.

با متشنج‌تر شدن اوضاع در شرق اوکراین، رهبران شورشیان جدایی‌طلب طرفدار روسیه در مناطق خودمختار "دونتسک" و "لوهانسک" برای جنگ آماده می‌شوند و دستور بسیج عمومی صادر کرده‌اند.

کمک های نظامی گسترده کشورهای اروپایی به اوکراین

به گفته وزارت دفاع استونی، این کشور اولین محموله کمک‌های نظامی کە شامل موشک‌‌های ضد تانک است، را به ارتش اوکراین تحویل دادە است.

استونی و دو کشور دیگر حوزه بالتیک، لتونی و لیتوانی اعلام کرده‌اند که با موافقت واشنگتن، سامانه‌های تسلیحاتی ساخت آمریکا را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

لیتوانی قبلا موشک‌های ضد هوایی "استینگر" را به کی‌‌یف تحویل دادە است.

هشدار جانسون درباره عواقب حمله روسیه به اوکراین

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هم روز شنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار «اتحاد» کشورهای عضو ناتو در برابر خطر حمله روسیه به اوکراین شد. وی همچنین هشدار دادە است کە حمله احتمالی روسیه به اوکراین ضربه‌ای خواهد بود که «بازتاب آن در سراسر جهان» شنیده خواهد شد.

هریس روسیه را به انتشار اطلاعات دروغ متهم کرد

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا هم با اشاره به بحران اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ روسیه را به انتشار "اطلاعات نادرست و دروغ" متهم کرد و نسبت به "تجاوز" این کشور به شرق اروپا هشدار داد.

وی همچنین گفته است کە واکنش آمریکا در صورت حمله روسیه به اوکراین به تحریم اقتصادی خلاصه نخواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد که روسیه در صورت حمله به اوکراین علاوه بر تحریم‌های اقتصادی "شدید و سریع" با تقویت نیروهای ناتو در شرق اروپا نیز روبرو خواهد شد.

هریس هشدار داد که روسیه می تواند به دنبال بهانه‌ای برای حمله به اوکراین باشد. وی گفت: «روسیه اطلاعات نادرست، دروغ و تبلیغات منتشر می‌کند. روسیه تمایل به گفت‌وگو را نشان می‌دهد، اما در عین حال فضای دیپلماتیک را برای مانور کاهش می‌دهد. اقدامات روسیه با حرف‌هایش مطابقت ندارد. »

اظهارات شولتز در کنفرانس امنیتی مونیخ

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم امروز در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ مجددا درباره حمله به اوکراین هشدار داده و خواستارر مذاکره شد و صلح در اروپا را در معرض خطر جدی ارزیابی کرد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ مسکو را به "تلاش آشکار" برای بازنویسی قوانین نظم جهانی با توجه به خطر تشدید تنش توسط نیروهای روسی در مرز با اوکراین متهم کرد. او روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «ما با تلاشی آشکار برای بازنویسی قوانین نظم بین‌المللی مواجه هستیم. فون در لاین همچنین مجددا به روسیه درباره "هزینه های بالا" در صورت تهاجم به اوکراین هشدار داد.

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با پوتین مذاکره تلفنی می کنند

وی در گفتگویی با ان تی وی آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که همچنان به راهکار دیپلماتیک اعتقاد دارد. وی از تماس های تلفنی صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با پوتین در روزهای آینده خبر داد.

تاکید کمیسیون اروپا بر قطع وابستگی به گاز روسیه

وی همچنین به وابستگی اروپا به گاز روسیه انتقاد وارد کرده و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید از این وابستگی خارج شود. وی از مذاکرات سخت با سایر ارائه دهندگان گاز به اروپا به منظور کاهش این وابستگی خبر داده و گفت: اگر رئیس جمهور پوتین امروز ذخایر گازی را که گازپروم به اتحادیه اروپا عرضه می کند کاهش دهد، ما اکنون می توانیم مستقل باشیم و زمستان امسال را پشت سر بگذاریم.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره اوضاع فعلی در کشورش اظهار نظر کرد.

اوکراین خواستار ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عضویت کشورش در ناتو شد

این سیاستمدار تاکید کرد: ما به جای درگیری نظامی، راه حل دیپلماتیک می خواهیم. با این حال، وی افزود که آنها تسلیم نخواهند شد. زلنسکی گفت: "ما از کشور خود، با یا بدون حمایت شرکای خود محافظت خواهیم کرد."

وی درباره مرتکب شدن خطاهای قرن بیستم هشدار داد.

رئیس جمهور اوکراین از جامعه بین المللی حمایت بیشتر را درخواست کرده و گفت: اوکراین در آرزوی صلح است، اروپا در آرزوی صلح است. دنیا می‌گوید جنگ نمی‌خواهد، در حالی که روسیه می‌گوید نمی‌خواهد مداخله کند: یک نفر اینجا دروغ می‌گوید».

وی همچنین خواستار یک چارچوب زمانی مشخص برای عضویت کشورش در ناتو شد.

زلنسکی همچنین خواستار تغییر رفتار کشورهای غربی در قبال روسیه شد. وی در سخنرانی خود گفت: ما حق داریم که خواستار تغییر سیاست مماشات به سیاستی باشیم که امنیت و صلح را تضمین کند. اوکراین "سپر" اروپا در برابر روسیه است و بنابراین سزاوار حمایت بین المللی بیشتری است.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اوکراین و معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

شولتز در حاشیه این نشست امنیتی همچنین با دبیر کل ناتو، رئیس جمهور فنلاند، رئیس جمهور مولداوی و گروهی از سناتورهای آمریکایی دیدار کرد.

دیدار وزرای خارجه گروه جی هفت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

وزرای خارجه گروه جی هفت هم در بیانیه مشترکی بر اتحاد غرب در مناقشات اوکراین تاکید کردند و از مسکو خواستند از حمله به اوکراین خودداری کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان پیش از این از همکاران خود در گروه 7 از فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، بریتانیا و آمریکا خواسته بود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کنند. وزرای امور خارجه تاکید کردند: تمرکز بی‌اساس و ناموجه نیروهای مسلح روسیه که بزرگترین بسیج در قاره اروپا از زمان پایان جنگ سرد است، چالشی برای امنیت جهانی و نظم بین‌المللی است.

درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج از اوکراین

با توجه به تشدید بحران اوکراین فرانسه هم از شهروندان خود خواسته است که این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه در پاریس اعلام کرد، فرانسوی‌هایی که در شرق اوکراین که از شعله‌ور شدن خشونت‌ها آسیب دیده است حضور دارند باید فورا مناطق لوهانسک، دونتسک، خارکف و دنیپرو را ترک کنند. همچنین از همه فرانسوی هایی که بدون دلیل قانع کننده در بقیه مناطق اوکراین اقامت دارند درخواست شده این کشور را ترک کنند. وزارت خارجه فرانسه همچنین از فرانسوی ها خواسته سفرهای خود به اوکراین را به تعویق بیاندازند.

وزیر امور خارجه اوکراین هم در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که در حال آماده شدن برای حمله احتمالی روسیه به این کشور است./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکو اوکراین حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ کنفرانس امنیتی مونیخ روسیه به اوکراین حمله به اوکراین شرق اوکراین صدر اعظم آلمان کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا ترک کنند لوفت هانزا بین المللی امور خارجه روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مدعی شد که در صورت پیشروی و عبور روسیه از خطوط مقدم جبهه اوکراین و در خواست کی‌یف، احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به اوکراین وجود دارد.

ماکرون در گفت‌وگو با اکونومیست ادعاهای قبلی خود درباره حمایت از اوکراین در مواجهه با پیشروی‌های روسیه در میدان نبرد، گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده است، ما قانونا باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

وی در واکنش به این سوال که آیا همچنان به اظهاراتش در ابتدای سال مبنی بر احتمال اعزام نیرو از غرب به اوکراین، مدعی شد: قطعا. همانطور که گفتم، هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنم زیرا ما با کسی طرف هستیم که هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند.

ماکرون مدعی شد: کشورهای اروپایی باید از خودشان محافظت کنند. روسیه در بی‌ثبات سازی منطقه خصمانه عمل و حتی تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرده است!

وی ادامه داد: من یک هدف راهبردی مشخص و عینی دارم؛ روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه پیروز شود، هیچ امنیتی در اروپا نخواهد بود. چه کسی می‌تواند تظاهر کند که روسیه همانجا متوقف می‌شود؟ کشورهای همسایه از جمله مولداوی، رومانی، لهستان، لیتوانی و سایرین، چه ضمانت امنیتی دارند؟

ماکرون پس از اجلاس سران جی۲ در پاریس، گفت که گرچه هیچ اجماعی درباره اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد اما «هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد»؛ اظهاراتی که با انتقاد، حیرت و خشم غربی‌ها مواجه شد و واکنش‌های متفاوت سران غربی را به‌دنبال داشت.

کد خبر 6095290

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه