Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مردم برخی روستاهای پیرانشهر و سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی همچنان از برخی امکانات اولیه همچون آب شرب، برق، گاز و فضاهای آموزشی بی‌بهره بوده و خواستار توجه مسئولان به تامین این امکانات هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، بررسی امکانات مناطق شهری و روستایی آذربایجان‌غربی و دسترسی مردم نشان می‌دهد که برخی مناطق استان همچنان از کمبود رنج برده و حتی از دستیابی به حداقل امکانات بی‌بهره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان ثروتمند و برخوردار از مواهب فراوان خدادادی، اما متاسفانه به علت عدم مدیریت صحیح و درست از این امکانات، در بسیاری از شاخص‌های توسعه، جزو استان‌های محروم و عقب مانده کشور محسوب می‌شود.

این عقب‌ماندگی در مناطق جنوب استان نیز هویدا است و مردم این مناطق از کمبود آب شرب، فضای آموزشی، نبود گازرسانی و نبود راه دسترسی و همچنین کمبود نهاده‌های دامی، ضعف اینترنت و بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی رنج می‌برند.

کمبود فضای آموزشی در روستاهای سردشت

«عثمان» یکی از اهالی روستای«اشخل» سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی به مشکل کمبود آب شرب در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین وضعیت راه دسترسی به این روستا چندان مطلوب نیست و ضمن کمبود فضای آموزشی، در این روستا هیچ بهورزی در خانه بهداشت وجود ندارد.

«عبدالسلام» از دیگر اهالی این روستا ضمن اشاره به وضعیت راه دسترسی به روستاها، کمبود آب شرب و فضای آموزشی گفت: این روستا مشکل سهمیه آرد و نان داشته و تاکنون به این روستا گازکشی انجام نشده است.

باید آسفالت محور اصلی روستاهای پیرانشهر بهسازی و روکش شود

همچنین« عباد» از اهالی روستای منطقه نعلین پیرانشهر در جنوب استان نیز ضمن اشاره به مشکلات کارت‌های مرزنشینان اظهار داشت: علاوه بر این مشکل، باید موضوع بهسازی و روکش آسفالت محور اصلی این روستاها به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای منطقه نعلین مورد توجه مسئولان قرار گیرد.


وی به نبود راهدارخانه مناسب در این منطقه برای خدمت‌رسانی به مردم در مواقع بحرانی و برف‌روبی مسیرها در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: باید با توجه به فصل سرما، به این مهم نیز توجه شود.

لزوم رفع مشکلات آب و فاضلاب و خطوط آب‌رسانی به روستاها

یکی دیگر از اهالی این منطقه با اشاره به مشکلات برق‌رسانی، توسعه زیر ساخت‌ها و جابجایی تیر برق‌های محدوده طرح هادی افزود: همچنین این منطقه از مشکلات ضعف اینترنت، آنتن‌دهی تلفن همراه و قطعی شبکه‌های آموزشی فعال مدارس به علت کندی اینترنت رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی مشکلات آب و فاضلاب و خطوط آب‌رسانی به روستاها و نیز ارتقاء و اصلاح شبکه فرسوده آب شرب از دیگر مسائلی است که مسئولان امر باید بدان توجه داشته باشند.

معضل غیرفعال بودن کارت‌های مرزنشینی باید حل شود

در ادامه نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارت‌های مرزنشینان در برخی مناطق حوزه انتخابیه تاکید کرد: باید معضل غیرفعال بودن این کارت‌ها حل شده و مردم از سهمیه ماهیانه این کارت‌ها به صورت یکسان برخوردار شوند.

کمال حسین‌پور همچنین با اشاره به لزوم تسریع در اتمام عملیات گازرسانی در روستاهای حوزه انتخابیه بیان کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به روستاهای منطقه نعلین با پیشرفت بالای 50 درصد در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: باید مشکلات زیرساخت‌های آموزشی و کمبود فضا در روستاهای سردشت و پیرانشهر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات مراتع و کشاورزان مناطق روستایی حوزه انتخابیه اظهار داشت: باید ضمن سندارکردن زمین‌های کشاورزی، مشکل مربوط به تداخلات مزارع و مراتع ملی رفع شود.

وی به مشکلات حمل و توزیع نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی در روستاهای منطقه نعلین اشاره کرد و گفت: باید این مشکلات رفع شده و از طریق راه‌اندازی تعاونی یا شرکت‌های فعال مستقر در این منطقه، خدمات مطلوب به مردم روستاها ارائه شود.

سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در پیرانشهر ‌به یک متر هم نمی‌رسدمبادلات مرزی در "تمرچین" پیرانشهر افزایش می‌یابد

حسین‌پور با اشاره به لزوم رفع کمبود اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای طرح هادی در روستاهای سردشت و پیرانشهر بیان کرد: همچنین باید ساخت مساکن روستایی توسط بنیاد مسکن و استفاده از تسهیلات روستایی تا سقف 400 میلیون تومان با باز پرداخت 20 ساله انجام گیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی پیرانشهر و سردشت آذربایجان غربی فضای آموزشی کارت ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر


به گزارش تابناک، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

 ناصر عتبانی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

 

ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی