Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:21:40 GMT

احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با ایران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۵۲۹۸

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز شنبه از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از بن فرحان گزارش داد که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، «هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی [در روند مذاکرات] صورت نگرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اشاره به عدم آمادگی ریاض برای برداشتن گامهای عملی به منظور رسیدن به توافق با تهران، ابراز امیدواری کرد که «ایران تمایل جدی داشته باشد تا بتواند روش کاری جدیدی [برای رسیدن به توافق] پیدا کند».

وزیر خارجه سعودی که کشورش همچنان در حال ادامه جنگ علیه مردم یمن است، گفت که ریاض همچنان به حمایت از دولت مستعفی یمن ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد که جنبش انصارالله را برای آتش‌بس اقناع کند.

روزنامه عکاظ عربستان هم از دیدار بن فرحان و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ خبر داد. به گزارش این روزنامه، طرفین سعودی و آمریکایی، روابط بین دو کشور و راههای تقویت این روابط و هماهنگی مشترک را بررسی کردند.

بن فرحان و بلینکن همچنین در این دیدار، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و ادعا کردند که این دیدار، در راستای افزایش امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و تلاش برای حمایت از صلح در منطقه است.


دیدار بن فرحان و بلینکن

طرفین همچنین جنگ علیه ملت یمن و همچنین برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند. مذاکرات وین نیز یکی دیگر از محورهای این نشست بوده است.

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی چندی پیش  با اشاره به اینکه ریاض تا کنون 4 نشست با تهران برگزار کرده، گفت: «گفت‌وگوها با تهران دوستانه بوده اما پیشرفت ملموسی نداشته است».

فیصل بن فرحان پیشتر و در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» گفته بود که ریاض در حال بررسی دادن مجوز به ایران برای باز کردن کنسولگری خود در شهر بندری جده است اما افزود که مذاکرات پیشرفت کافی برای احیای کامل روابط دیپلماتیک نداشته، چیزی که به ادعای این مقام، خواست ایران است.

پیش‌تر پایگاه خبری آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی مدعی شد، ایران از عربستان سعودی خواسته به عنوان تمهیدی برای پایان دادن به جنگ یمن، کنسولگری ایران  در جده و کنسولگری عربستان سعودی در مشهد گشوده شود.

بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه خود آورده است: ایران پیشنهاد بازگشایی کنسولگری‌ها در مشهد و جده را به نشانه حسن نیت داده و یکی از این دو منبع هم گفت که مذاکرات به طور کلی پیشرفت کرده است، اما پای جزئیات که به میان می‌آید، مذاکرات پیچیده و دشوار می‌شود.

طبق این گزارش، تازه‌ترین دور از مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران در ۲۱ سپتامبر گذشته برگزار شد و انتظار می‌رود که دور جدید آن هم به زودی برگزار شود.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران و عربستان عربستان آنتونی بلینکن فیصل بن فرحان فیصل بن فرحان آل سعود مذاکره ایران و عربستان وزیر امور خارجه عربستان اخبار مرتبط موضع عربستان در برابر طرح «صلح هرمز» رییسی: ایران آمادگی رسیدن به نتیجه با عربستان را دارد استقرار دیپلمات های ایرانی در جده دیدار نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با رابرت مالی نگرانی عربستان در مورد برنامه هسته‌ ای ایران خواستار توافق هسته ای طولانی و جامع با ایران هستیم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با ایران زلنسکی خواستار تحریم روسیه شد باورهای غلط و خرافی در مورد عفونت گوش کنترل تورم و حفظ معیشت مردم اولویت اصلی بودجه ۱۴۰۱ شولتز: به دنبال راه‌حل مسالمت آمیز در بحران اوکراین هستیم بدون دارو، رفلاکس معده را درمان کنید اسلحه نیمه اتوماتیک برای کودکان جنجال آفرید ادامه بارش های زمستانی در اولین روز اسفند قیمت خودروهای فیدلیتی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نرم افزار کنترل انسولین در گوشی هوشمند سهمیه بنزین واریز شد طرف‌های مذاکره کننده ایران هسته‌ای را پذیرفته‌اند قیمت کره پاستوریزه (جدول) آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید حضوری مراجعه کرد؟ انتقاد دلاوری از عدم اجرای طرح عقب‌نشینی از سواحل توسط صدا و سیما قیمت خودروهای سانگ یانگ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شرط تازه برای فروش باتری و کمک فنر خودرو طلسم استقلال و پرسپولیس بعد ۲۴ سال شکست + فیلم قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شاهین سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار گانتز و هریس با محور برنامه هسته‌ای ایران قیمت سورنتو صفر + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار امیرعبداللهیان با جوزف بورل در مونیخ اسرائیل دستیابی به توافق در مذاکرات وین را نزدیک دانست امیرعبداللهیان: اگر واشنگتن نیت خوب خود را نشان دهد، مذاکره مستقیم می‌کنیم فروش کدام مدل ظرفشویی افزایش یافت؟ + جدول نحوه فعالیت مدارس در شرایط قرمز کرونایی مهلت یک ماهه به فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف سرمربی تعطیلی مدارس آلوده به کرونا در شهر تهران شوخی طعنه آمیز رییس جمهور اوکراین با روسیه بازدهی دورکاری از کار حضوری بیشتر است قیمت خودروهای رنو + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) نشانه‌ های هیپوپلازی کانونی پوست چیست؟ انفجار در منطقه خودمختار لوهانسک اوکراین قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) روابط عمومی بانک مرکزی: امکان توافق برجام قریب الوقوع است به این علت قبل از خواب تلویزیون تماشا کنید! پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس لوکسژن U۶ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چند راهکار جلوگیری از چاقی در ۴۰ سالگی سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ هشدار داد چگونه فردی را که دهان بد بویی دارد آگاه کنیم؟! افزایش عدم اطمینان در میان سرمایه گذاران رمزارزها نشست تعاملی اعضای هیات مدیره انجمن پیشگامان ذوب آهن با مهندس ایرج رخصتی قیمت یخچال های پرفروش چند؟ (جدول) چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟ باغات کشور شناسنامه دار می شوند خوردن آب نمک ناشتا با بدن شما چه کار می کند؟! این مواد غذایی را با شیر ترکیب نکنید! قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان عربستان آنتونی بلینکن فیصل بن فرحان مذاکره ایران و عربستان وزیر امور خارجه عربستان دور پنجم مذاکرات جدول قیمت کامل عربستان سعودی قیمت خودروهای فیصل بن فرحان ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد