Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:35:00 GMT

انتخابات فرانسه و بازی پیچیده مکرون

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۵۵۴۱

به گزارش نیویورک‌تایمز، آن گزینه اصلی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور ۴۴ساله است که ترجیح داده ورای رقابت‌ها باقی بماند. او تصمیم خود برای اعلام کاندیداتوری را تا ضرب‌الاجل ماه مارس به تعویق خواهد انداخت و این روش دیگری از سوی اوست تا کاری کند که مخالفانش همچنان در حالت حدس و گمان و بلاتکلیفی به سر برند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، مکرون که در جایگاه رفیع میانی خود آسوده است، شاهد تکه‌تکه شدن جناح راست و راست افراطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهاجرت» و «امنیت» تا حد زیادی موضوعات دیگری را مطرح کرده است، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا بدهی‌های بزرگی که فرانسه در مبارزه با بحران کرونا بالا آورد. اریک زمور، یکی از اعضای راست‌افراطی در انتخابات که پیش از این به‌عنوان مجری تلویزیونی با مخالفت سرسختانه خود با مهاجران بدنام شده بود، می‌گوید: «اینکه فرزندتان را غیرفرانسوی خطاب کنید، چیزی نیست جز مستعمره کردن فرانسه.»

فقط او در گفتار خود بین تمدن فرانسه و فتح آن توسط غیرفرانسویان مانور می‌دهد. مانند رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ که زمور در هفته گذشته با او صحبت کرد، وی از تحریک مداوم استفاده می‌کند تا همواره در صدر اخبار بماند. با این حال، پیشتازی مکرون در نظرسنجی‌‌ها آشکار است.

بر همین اساس، او حدود ۲۵درصد از آرا را در دور اول انتخابات در ۱۰آوریل به‌دست می‌آورد. زمور و دو نامزد راست‌‌گرای دیگر در محدوده ۱۲ تا ۱۸درصد قرار دارند. احزاب چپ که متلاشی شده‌اند، در حال عقب‌نشینی هستند و در حال حاضر برای اولین‌بار از زمان تاسیس جمهوری پنجم در سال ۱۹۵۸ مانند تماشاگران مجازی به نظر می‌رسند. فرانسه عموما به سمت راست گرایش دارد.

پاسکال بروکنر، نویسنده و فیلسوف سیاسی می‌گوید: «چپ طبقات مردمی را از دست داد، بسیاری از آنها به سوی راست افراطی غلتیدند؛ زیرا هیچ پاسخی درباره مهاجرت و اسلام نداشتند. پس این آفتاب‌پرست ناشناخته؛ یعنی مکرون است که علیه راست قرار گرفته است.»

مکرون که از این تصور که توانسته پاندمی کرونا را شکست دهد و اقتصاد را با چالش‌‌هایی که داشت هدایت کند، امروز قوی‌‌تر از قبل به نظر می‌‌رسد. رشد اقتصادی در سه‌ماه گذشته ۷درصد بوده است. نرخ بیکاری ۴/ ۷درصد است که برای فرانسه رقمی پایین است.

برداشته شدن اقدامات مربوط به کووید قبل از انتخابات، از جمله الزامات ماسک در بسیاری از مکان‌‌های عمومی، محتمل به نظر می‌‌رسد و این گامی از یک نمادگرایی قوی است. این معیاری برای دشواری حمله به مکرون است که به نظر می‌رسد تجسم ناگهانی چیزی است که از سوسیال‌دموکراسی در فرانسه باقی مانده و سیاست‌هایی که جناح راست پذیرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد انتخابات فرانسه انتخابات رياست‌جمهوري امانویل مکرون اخبار مرتبط تماس رییسی با مکرون در خصوص مذاکرات وین وعده‌های ضد دینی نامزد افراطی فرانسه استارت انتخاباتی ترامپ فرانسه انتخابات فرانسه دو مرحله ای می شود آغاز دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها انتخابات فرانسه و بازی پیچیده مکرون ترس از جنگ اوکراین بلای جان بیت کوین صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۲/۰۱) آغاز فرصت مجدد برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱ + لینک قیمت خودروهای آمیکو + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) قیمت سوئیستDX ۳ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) کوتاهی هایی در خودروسازی صورت گرفته / مدیران هر دو شرکت عزل شدند داروی ایورمکتین از ابتلا به کرونای شدید پیشگیری نمی کند ثبت نام جاماندگان کنکور ۱۴۰۱ آغاز شد آیا خوردن سیب قبل از خواب مفید است؟ قیمت خودروهای فردا + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با ایران شمخانی: ناگفته ها بماند برای بعد! تجمع معلمان در استانهای مختلف زلنسکی خواستار تحریم روسیه شد باورهای غلط و خرافی در مورد عفونت گوش کنترل تورم و حفظ معیشت مردم اولویت اصلی بودجه ۱۴۰۱ شولتز: به دنبال راه‌حل مسالمت آمیز در بحران اوکراین هستیم بدون دارو، رفلاکس معده را درمان کنید اسلحه نیمه اتوماتیک برای کودکان جنجال آفرید ادامه بارش های زمستانی در اولین روز اسفند قیمت خودروهای فیدلیتی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نرم افزار کنترل انسولین در گوشی هوشمند سهمیه بنزین واریز شد طرح ساماندهی کارکنان دولت به سال آینده موکول شد طرف‌های مذاکره کننده ایران هسته‌ای را پذیرفته‌اند استمهال شورای نگهبان برای ۱۴ مصوبه مجلس قیمت کره پاستوریزه (جدول) آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید حضوری مراجعه کرد؟ انتقاد دلاوری از عدم اجرای طرح عقب‌نشینی از سواحل توسط صدا و سیما قیمت خودروهای سانگ یانگ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شرط تازه برای فروش باتری و کمک فنر خودرو طلسم استقلال و پرسپولیس بعد ۲۴ سال شکست + فیلم قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شاهین سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار گانتز و هریس با محور برنامه هسته‌ای ایران قیمت سورنتو صفر + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار امیرعبداللهیان با جوزف بورل در مونیخ اسرائیل دستیابی به توافق در مذاکرات وین را نزدیک دانست امیرعبداللهیان: اگر واشنگتن نیت خوب خود را نشان دهد، مذاکره مستقیم می‌کنیم فروش کدام مدل ظرفشویی افزایش یافت؟ + جدول نحوه فعالیت مدارس در شرایط قرمز کرونایی مهلت یک ماهه به فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف سرمربی تعطیلی مدارس آلوده به کرونا در شهر تهران شوخی طعنه آمیز رییس جمهور اوکراین با روسیه بازدهی دورکاری از کار حضوری بیشتر است قیمت خودروهای رنو + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) نشانه‌ های هیپوپلازی کانونی پوست چیست؟ انفجار در منطقه خودمختار لوهانسک اوکراین قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات فرانسه انتخابات رياست جمهوري انتخابات فرانسه جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۲۰۰ تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۴ میلیون و ۳۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!