Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:58:13 GMT

باند دوم جاده پارس آباد - مشگین شهر شتاب گرفت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۵۸۱۶

باند دوم جاده پارس آباد - مشگین شهر شتاب گرفت

محبوب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه پارس‌آباد - سربند - سه راهی مشگین‌شهر بطول ۶۰ کیلومتر مورد نیاز است.

 وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در آینده نزدیک با انجام خط کشی و نصب گاردریل و علائم راهنمایی و رانندگی، این مسیر به روی خودروها گشوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری درباره پروژه سربند – مشگین شهر گفت:برای تکمیل این پروژه ۸۵۰ میلیارد تومان منابع نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه  اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد افزود:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

وی ادامه داد: در چهار سال اخیر  توسعه راه‌های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه‌ها بیشتر مد نظر قرار گرفته بطوریکه با پیگیری‌های انجام شده تمام راه‌های مواصلاتی دارای ردیف ملی شده و از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اختصاص اعتبار به پروژه اردبیل – سرچم افزود:بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این پروژه  نیاز است و مقرر شده  ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه جذب شود تا عملیات اجرایی  اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

برچسب‌ها بهسازی راه ها تصادفات جاده ای اردبیل اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها تصادفات جاده ای اردبیل بهسازی راه ها تصادفات جاده ای اردبیل اعتبار میلیارد تومان استان اردبیل کیلومتر راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال