Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تهران بیست در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران از اختصاص مبلغ حدود 18 هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

به گزارش برنا؛ مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تلویزیونی درباره بودجه 1401 شهرداری تهران، اظهار کرد: بیش از 50 هزار میلیارد تومان بودجه برای شهر تهران در نظر گرفته شده است که منابع تامین آن، منابع درآمدی شهرداری تهران مانند مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ 8 هزار میلیارد تومان و 22 هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای  ناشی از توسعه شهری مانند عوارض‌های ساختمانی و 8 هزار میلیارد تومان درآمدهای متفرقه نظیر جریمه کسر پارکینگ و همچنین 8 هزار میلیارد تومان از فروش اموال غیر منقول و ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورا با اشاره به عوارض ساختمانی، گفت: برای سال آینده عوارض ساختمانی را کاهش داده‌ایم.

وی افزود: شهرداری در لایحه خود 57 هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده بود اما در شورا برای واقعی تر شدن، آن را به 50 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.

چمران در خصوص مجوز هفت طبقه شدن ساختمان‌ها نیز متذکر شد و افزود: در این خصوص بر اساس طرح تفصیلی عمل خواهد شد مثلا  در این خصوص که شما اشاره کردید اگر 60 درصد کوچه‎ای ساخته شده باشد، باقی کوچه نیز  در صورت داشتن شرایط به همان تعداد طبقات تعلق خواهد گرفت.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص اهم موضوعات بودجه بندی ،گفت: برای حوزه حمل و نقل و ترافیک، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که از این میزان، مبلغ  ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس رانی پیش بینی شده است .

چمران افزود: همچنین مبلغ یک هزار ۵۳۰ میلیارد تومان مابه‎التفاوت بلیت اتوبوس در این سرفصل بودجه قرار دارد.

چمران در ادامه با اشاره به سهم مترو از بودجه حمل و نقل اظهار داشت: برای مترو ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۲ هزارم ۶۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو ، ۶۰۰ میلیارد تومان برای سایر خطوط است، ۳ هزار میلیارد تومان برای خرید واگن و ۷۸۲ میلیارد تومان برای اورهال قطارها و ۲۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای مابه التفاوت بلیت مترو و نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای هوشمند سازی شهری نظیر نصب دوربین های ترافیکی در نظر گرفته شده است.

مهدی چمران درخصوص دیگر سرفصل های مصارف بودجه شهر تهران نظیر خدمات شهری، اظهار داشت: یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان برای نظافت شهر و حدود ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری فضای سبز و ۵۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آتش نشانی و ۲ هزار میلیارد تومان برای سازمان آتش نشانی و همچنین براساس قانون۱۵۰۰ میلیارد توان برای جبران سختی کار آتش نشانان و نیز ۲ هزار و۸۵۰ میلیارد تومان برای مدیریت بحران در نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به تشریح بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران پرداخت و گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که به طور مثال عناوینی نظیر توسعه و حمایت از زیرساخت‎های فرهنگی  و مذهبی و ساماندهی آسیب دیدگان به مبلغ 450 میلیارد تومان و نیز 32 میلیارد تومان برای حمایت از نهاد خانواده و بهبود مشارکت‌های اجتماعی زنان در نظر گرفته شده است.

مهدی چمران در پایان درخصوص ساختن پنج هتل در بوستان‌های شهر تهران خاطر نشان کرد: این هتل ها قرار است در قالب مشارکت و سرمایه گذاری ساخته شوند و قطعا از نظر جانمایی نیز در بوستانهای بزرگ و فرامنطقه ای ساخته خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران بودجه شهرداری شهر تهران شهرداری تهران مالیات بر ارزش افزوده تسهیلات بانکی رئیس شورای اسلامی حمل و نقل اتوبوس مترو دوربین فضای سبز آتش نشانی سازمان آتش نشانی مدیریت بحران شورای شهر تهران فرهنگی و اجتماعی خانواده زنان سرمایه گذاری شورای شهر تهران شهرداری تهران مدیریت شهری بودجه 1401 شهرداری هزار میلیارد تومان نظر گرفته شده شهر تهران حمل و نقل ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم