Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری‌نژاد گفت: گروه سنی بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها ۲۹ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند که برای کنترل کامل امیکرون باید این میزان به ۸۰ درصد برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مجید جعفری‌نژاد، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا بدین معنی است که فرد باید 3 دوز واکسن در زمان های تعیین شده تزریق کند و بهترین زمان برای تزریق دوز سوم سه ماه پس از تزریق دوز دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تزریق دو دوز واکسن تنها تا سه ماه برای فرد ایمنی ایجاد می‌کند

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده تزریق دو دوز واکسن کرونا تنها تا سه ماه برای فرد ایمنی ایجاد می کند از این رو افراد باید پس از سه ماه از تزریق دوز دوم، اقدام به تزریق دوز سوم بکنند تا سطح ایمنی بدن آن ها نسبت به ویروس کرونا به میزان قابل قبولی بازگردد.

جعفری‌نژاد با تاکید بر اینکه آن چیزی که برای ما بیش از دیگر موارد مهم است، جلوگیری از مرگ، بستری و عوارض ناشی از ابتلای افراد به کرونا است که این امر بدون تکمیل فرآیند واکسن محقق نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه سویه امیکرون از قابلیت سرایت بالایی برخوردار است، زدن ماسک همچنان مهمترین سد جهت جلوگیری از ابتلای افراد به ویورس کرونا است و پس از آن خودداری از حضور در اجتماعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ایجاد تهویه مناسب در فضاهای بسته و شست و شوی مداوم دست‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.

اکثر فوتی‌های کرونایی در مشهد واکسن نزده بودند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اکثر فوتی ها و بستری های کرونایی در مشهد افرادی هستند که واکسن نزده بودند یا فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند از طرف دیگر موضوعی که این روزها با اوج گیری موج ششم کرونا در مشهد با آن مواجه هستیم که فرآیند درمان بیماران کرونایی را سخت می کند، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی است زیرا امیکرون ابتدا با علائم سرماخوردگی در افراد ظاهر می شود و متاسفانه افراد در این موارد اقدام به خوددرمانی می کنند.

ضرورت مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت ابتلا به امیکرون

وی ادامه داد: متاسفانه افراد زمانی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که بدن به میزان قابل توجهی درگیر این بیماری شده است که فرایند درمان را بسیار دشوار می کند لذا ضروری است که افراد حتما با مشاهده تشدید علائم همچون تب مداوم، تنگی نفس، سرگیجه، اختلال هشیاری سریعا به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت نظر پزشک فرایند درمان خود را شروع کنند.

جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه هر دارو یا واکسنی دارای عوارضی است اما فواید آن ها بسیار بیشتر از عوارض آن ها است، گفت: عوارض واکسن آسترازنکا بیشتر در افراد زیر 50 سال نمایان می شود از این رو در پروتکل های جدید اعلام شده به افراد زیر 50 سال دیگر این نوع واکسن تزریق نمی شود و تنها درصورتی که فرد اصرار به زدن این نوع واکسن برای مسافرت های خارجی داشته باشد با تعهد کتبی می تواند این واکسن را دریافت کند.

تزریق واکسن برای افراد دارای علائم بیماری ممنوع

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: نکته ای که شاید مردم کمتر به آن توجه می کنند و بسیاری از افراد را دچار مشکل کرده است، تزریق واکسن در زمانی است که فرد دارای علائم است که این موضوع خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می کند از این رو حتما افرادی که دارای علائم بیماری هستند جدا از تزریق واکسن خودداری کنند.

به زودی کمبود واکسن پاستوکووک پلاس در مشهد برطرف می‌شود

وی تاکید کرد: مردم استقبال خوبی از واکسن های تولید داخلی داشته اند از این رو هم اکنون واکسن پاستوکووک پلاس که به عنوان دوز سوم پیشنهاد می شود در مشهد با کمبود مواجه هستیم ولی به زودی این کمبود نیز جبران می شود و مردم می توانند این واکسن را دریافت کنند از طرف دیگر واکسن های اسپایکوژن و کووپارس نیز ساختار و عملکرد یکسانی نسبت به واکسن پاستوکووک دارند از این رو مردم می توانند از این واکسن ها به عنوان دوز سوم و یادآور استفاده کنند.

تعطیلی مدارس تا زمانی که شیوع امیکرون در مشهد کاهش نیابد، ادامه دارد

جعفری‌نژاد در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل شیوع امیکرون در جامعه گفت: زمانی که یک بیماری مانند امیکرون که سرعت انتشار آن زیاد است در جامعه مشاهده شود، بر اساس پروتکل های بهداشتی، مدارس باید تعطیل شوند و تعطیلی مدارس تا زمانی که شیوع امیکرون در مشهد کاهش نیابد، ادامه دارد. در حال حاضر گروه سنی 9 تا 11 سال در مشهد تنها 10 درصد یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند که این میزان اصلا قابل قبول نیست.

فقط 29 درصد از مردم مشهد دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: گروه سنی 12 تا 18 سال 84 درصد دو دوز را دریافت کرده اند و 95.5 درصد در این گروه سنی یک دوز را دریافت کرده اند از طرف دیگر گروه سنی بالای 18 سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها 29 درصد دوز سوم را دریافت کرده اند که این میزان بسیار کم است و برای کنترل کامل امیکرون باید این میزان به 80 درصد برسد.

میزان استفاده از ماسک در مشهد کمتر از 50 درصد است

وی با اشاره به اینکه نمی توان زمانی را برای بازگشایی مدارس تعیین کرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در مشهد کمتر از 50 درصد است و تا زمانی که مردم پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دورهمی ها و تکمیل فرایند واکسیناسیون خود را انجام ندهند همچنان باید شاهد چرخش امیکرون در جامعه باشیم علاوه بر این در صورت ادامه همه گیری امیکرون احتمال بازگشت محدودیت های کرونایی، مخصوصا در ایام نوروز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دریافت کرده اند مراکز درمانی جعفری نژاد دوز واکسن تزریق دوز گروه سنی دوز سوم سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد