Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه دادگستری گلستان، سیدسعید جباری افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، از ابتدای امسال ۶ مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز در روستاهای "اجن قره خوجه، ینقاق، پاسنگ، کرنگ کفتر، فارسیان و قلی‌تپه" گالیکش اجرا شد.

وی ادامه داد: با تخریب بناهای غیرمجاز در این روستاها از تغییر کاربری بیش از ۷۲ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی گالیکش جلوگیری گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان گالیکش گفت: دادستانی برای جلوگیری از دست اندازی و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، قاطعانه ورود می‌کند و دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش هم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قلع و قمع انجام شده توسط دادستان این شهرستان با همکاری تیم‌های بازرسی جهاد کشاورزی شناسایی شد و اقدامات لازم برای تخریب بناهای غیرمجاز صورت گرفت.

برات‌آشور فارسیانی افزود: مردم از طریق سامانه ۱۳۱ می‌توانند ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت‌های روستایی و زمین‌های کشاورزی را به سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند تا هماهنگی برای بازدید از این مکان‌ها در کمترین زمان انجام شود.

وی اظهارداشت: گالیکش روستاهای هدف گردشگری متنوعی از جمله "تنگه‌راه، قوشه چشمه، پاسنگ بالا و فارسیان" دارد که خیلی از افراد غیر بومی به طور عمده از استان‌های شرقی کشور زمین‌های کشاورزی مردم این مناطق را با هر قیمتی برای ایجاد باغ و در ظاهر خانه باغ و در باطن ویلاهای مجلل خریداری می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: هم اینک به عنوان نمونه هر متر مربع زمین کشاورزی خارج از بافت روستایی در این شهرستان توسط افراد غیر بومی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال برای تبدیل به باغ و خانه‌های ویلایی خریداری می‌شود تا در آینده آنها را به بافت الحاق کنند. 

آشور فارسیانی افزود: تیم‌های نظارتی جهاد کشاورزی علاوه بر بازدید روزانه خود از روستاها، به همراه نماینده دادستانی و نیروی انتظامی در قالب "ده‌گردشی" به طور مرتب از روستاهای هدف گردشگری بازدید دارند.

شهرستان گالیکش با حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی و هزار هکتار باغ دارد و مهمترین محصولات تولیدی آن گندم، کلزا و چغندر قند است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان، پارک ملی گلستان را نیز در حوزه خود دارد.

برچسب‌ها دادگستری کشاورزی گالیکش گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کشاورزی گالیکش دادگستری کشاورزی گالیکش گلستان زمین های کشاورزی کشاورزی گالیکش جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی