Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@10:34:46 GMT

ورود ۱۴ میلیون دلار به کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۶۶۸۰

ورود ۱۴ میلیون دلار به کشور

ایران اکونومیست-معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنگاه‌های مشارکتی بنیاد در سال ۱۴۰۰ توانسته‌اند ۱۴ میلیون دلار از محصولات تولیدی خود را صادر کنند.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در توانمندسازی بنگاه‌های صنعتی، ارزآوری ۱۴ میلیون دلاری را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارزآوری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» حاصل صادرات ۸ بنگاه صنعتی مشارکتی بنیاد برکت است که توانسته‌اند محصولات خود را به کشور‌های مختلف از جمله روسیه، ترکیه، عراق و افغانستان صادر کنند.

هادی جوهری گفت: اقلام صادراتی بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت شامل محصولاتی همچون شمش روی، سیم و کابل، پوشاک، نوشت‌افزار، قطعات لوازم برقی خانگی، انواع پریز و لامپ و کلید، سیم مسی، فلوت، لاینر، شیشه سکوریت، لمینیت، رب گوجه و کنستانتره است.

به گفته جوهری بنیاد برکت تا به امروز با حجم کل سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی و با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مجموع اقدام به مشارکت، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۸۵۰ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۱۱ هزار نفر را به دنبال داشته است.

او گفت: بنیاد برکت در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرهیز از تصدی‌گری، پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۹۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

بنیاد برکت که از متولی‌های اشتغالزایی است، یکی از انواع آن مشارکت اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادیه با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم است. پیش‌تر نیز بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان شرقی ۹ هزار شغل ایجاد کرده بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استانداری خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در دیدار نمایندگان بنیاد علوی در استان، اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای سال‌جاری، هدایت منابع و تسهیلات نهادهای حمایتی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از طریق تکمیل زنجیره‌های ارزش استان است.

وی با اشاره به خدمات بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی، متذکر شد: برنامه‌ریزی بنیاد در استان باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و مواد معدنی از جمله زرشک، عناب، گوهرسنگ، فولاد و بنتونیت باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل زنجیره‌های ارزش و جلوگیری از خام فروشی، اولویت حوزه اقتصادی استان برای سال‌جاری است.

جعفری اضافه کرد: اولویت اصلی در پرداخت تسهیلات هم باید در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی باشد.

وی در این دیدار بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

کد خبر 751058

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • کاندیداهای دور دوم انتخابات برای ورود به مجلس چقدر باید رأی بیاورند؟
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • هشدار ریزش مشارکت نیروی کار ایران تا ۱۴۰۷
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است