Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند صعودی کرونا و افزایش آمار مبتلایان در میان بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان را به ویروس کرونا افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، ششم کرونا در حالی در استان ایلام خودنمایی می‌کند که بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و نقض این دستورالعمل‌ها از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام کارشناسان بهداشتی مبنی بر سرایت چند برابری سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون، مسئولان همچنان به مردم توصیه می‌کنند که از حضور در اجتماعات بپرهیزند، اما برخی از دستگاه‌های اجرایی به مصوبات ستاد کرونا بی توجه هستند.

یک هفته دیگر آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی استان بصورت غیرحضوری

"حسن بهرام نیا"، استاندار ایلام  در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: آموزش برای عشایر روستایی تا حداکثر زیر ۵۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری و مهدهای کودک با نظر شورای مهد می تواند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: آموزش در آموزشگاه های استان ایلام تا سقف ۱۵ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز بصورت غیرحضوری است.

استاندار ایلام ادامه داد: برای اعمال دورکاری کارکنان ادارات استان با توجه به شیوع اومیکرون و انتشار سریع این ویروس، تابع تصمیم و مصوبات ستاد کرونا ملی هستیم.

وی در ادامه خواستار ترغیب انجمن اولیاء برای تزریق واکسن توسط دانش آموزان شد و گفت: مدارس این برنامه مهم را با با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دهند.

استاندار ایلام  در خصوص دورکاری کارمندان نیز  یادآور شد : تنها مادران باردار و مادران دارای فرزندان زیر ۵ سال می توانند از دورکاری استفاده کنند.

بهرام نیا تاکید کرد: کارشناسان بهداشتی در برنامه های صدا و سیما و از طریق رسانه ها مضرات عدم تزریق واکسن را تشریح کنند.

75هزار نفرتاکنون به کرونا  مبتلا شده اند

"محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جمع اصحاب رسانه  گفت: از افزایش شمار مبتلایان به کرونادر استان به تعداد ۷۵ هزار و ۶۲۲ نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۲ مورد مثبت جدید بیماریه کرونادر استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

کریمیان بیان کرد: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه یک هزار و ۱۸۹ نفر است.

حال با این وضعیت رعایت شیوه نامه های  بهداشتی دررسطح جامعه توسط عموم مردم لازم وضروری است.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۱۳۷ سانحه رانندگی روز گذشته به دنبال بارش باران و لغزنده شدن سطع معابر در همدان رخ داد که این آمار در روز ماقبل ۷۰ تصادف بود.

او گفت: ۹ مورد از سوانح رانندگی روز گذشته جرحی و مابقی خسارتی بود همچنین موتورسیکلت و عابر بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی داشتند و سهم خودرو‌های سواری و باری کمتر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سانحه منجر به فوت نداشته ایم گفت: هنگام ابری شدن هوا و بارندگی رانندگان با سرعت کمتری تردد می‌کنند بنابراین احتمال بروز سوانح فوتی کاهش می‌یابد.


سرهنگ همایی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت فاصله طولی، تردد با سرعت مطمئنه، حرکت منظم در بین خطوط و توجه کامل به مسیر پیش رو است.

او گفت: ۳۰ درصد سوانح خسارتی و جرحی روز گذشته ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و ۷۰ درصد به علت بی توجهی راننده به جلو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان