Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح طلب، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره سخنان چندروز پیش محمدرضا خاتمی گفت: «در دو ملاقات اخیری که ما با آقای خانمی داشتیم که آخرین آن مربوط به جمعی از اعضا شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بود که قبل از برگزاری کنگره با ایشان دیدار کردیم و قبلا هم جمع هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران با ایشان ملاقات کردیم من چنین چیزی برداشت نکردم که ایشان بخواهند از جایگاه خود کنار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید ببینیم مقصود آقای محمدرضا خاتمی چیست چون آقای خاتمی اکنون عضو مجمع روحانیون مبارز هست. اگرچه او از نام رهبری جریان اصلاحات ممانعت دارند و شاید منظور همین باشد به هر حال آقای خاتمی نقش رهبری معنوی را دارند و برای کنگره‌های اخیر تشکیلات‌های اصلاح‌طلبان از جمله تشکیلات انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها پیام مکتوب می‌فرستند و نقش رهبری معنوی را دارند و شاید از منظور رهبری عملیاتی مفهوم خاصی باشد».

بیشتر بخوانید:

تحلیل روزنامه شرق: امروز نه اصلاح طلبان می توانند درد جامعه را بفهمند نه اصولگرایان

روایت ابطحی از چالش انتخاب وزیر اطلاعات دولت اصلاحات / مخالفت شدید خاتمی با وزیر شدن حسن روحانی / توافق با رهبری در گزینه دوازدهم

این فعال سیاسی سپس نسبت به آینده رهبری جریان اصلاحات و تغییرات ساختار تشکیلاتی آنها افزود: «فرض این مسئله خیلی قابل تحقق نیست الان در جبهه اصلاحات تعدادی از اشخاص حقیقی و عضو در واقع از طریق رایزنی و حداقل مشاوره و بعضا معرفی آقای خاتمی عضو شده‌اند البته ممکن است یک نوسازی تشکیلاتی در جبهه اصلاحات لازم باشد. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچکتر انجام شود و از سوی دیگر فعال‌ترشدن تشکیلات جبهه اصلاحات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مدنظر است یعنی تمرکزی که الان در تهران هست خیلی مؤثر نیست و به نوعی لازم است احزاب و شخصیت‌ها در سطح کشور و استان‌ها مشارکت بیشتری در جبهه اصلاحات داشته باشند البته قبل ایده پارلمان اصلاحات مطرح شده است و می تواند آن ایده بنظرم دوباره مطرح شود حداقل یکی از گزینه ها می تواند ایجاد پارلمان اصلاحات برای گسترده تر کردن و اثرگذارتر کردن فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی اصلاح طلبان باشد».

صادقی در پایان درباره دیدگاه کارگزاران مبنی بر عدم رهبری خاتمی در جبهه اصلاحات  گفت: «این حرف‌ها موضع حزب کارگزاران نبوده و حرف‌های عده‌ای در آن حزب بوده است چون حزب کارگزاران عضو جبهه اصلاحات ایران هست و جبهه اصلاحات نیز مرتبط با آقای خاتمی است و این حرف‌ها صرفا نظر شخصی تعداد اندکی از افراد است. البته درباره آقای خاتمی من نقش سخنگو ندارم و دیگران باید صحبت کنند اما برداشت من این است که ایشان از رهبر به معنای رهبر تشکیلاتی مجموعه اصلاحات‌طلبان امتناع دارند و خودشان نیز گفته اند اما جایگاه و محبوبیت و معقولیت ایشان که در جامعه و بین اصلاح طلبان دارند اقتضا می کند به عنوان رهبر معنوی ایفا نقش کنند».

217

کد خبر 1604733

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان سید محمد خاتمی محمود صادقی جبهه اصلاحات اصلاح طلبان آقای خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، ‌دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان در یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان (یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی) باید به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه کنند.»

‌نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان، در سقف سهمیه‌های اعلامی و بر‌اساس بالاترین نمرات، پس از اعلام نتایج گزینش به اطلاع پذیرفته‌شدگان خواهد رسید. 

‌یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور در روز جمعه هشتم دی ۱۴۰۲ در حوزه‌های امتحانی تهران و سراسر کشور برگزار شد.

‌دانشگاه فرهنگیان نیز یکی از دستگاه‌هایی بود که سهمیه قابل توجهی به تعداد بیش از ۶۵۰ نفر برای جذب در این دستگاه اختصاص یافت که جهت تصدی پست‌های مختلف کارشناسی در پردیس استان‌های کشور است.

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش