Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، پیمان صالحی روز یکشنبه در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با موضوع «تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در حوزه پژوهشی» اظهار داشت: مرجعیت علمی، آینده پژوهشی در حوزه های نوین علم و فناوری، شناسایی، حفظ و حمایت از دانشمندان کشور، حفظ و ارتقای رتبه در تولیدات علمی و نمایه سازی مجلات علمی داخلی در اسکوپوس scopus  و wos  یکی از این برنامه های کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تدوین دیپلماسی علم و فناوری یکی دیگر از این برنامه های تدوین شده در معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم است، گفت: حضور فعال و تصدی کرسی های علمی و اجرایی در نهادهای بین المللی، حمایت از پروژه های بین المللی مشترک، ارتباط سیستماتیک با سازمان ها و نهادهای بین المللی، ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه ها و مراکز بین الملی از مهم ترین محورهای این برنامه کلان است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همچنین در حوزه افزایش اثربخشی و ماموریت گرایی در پژوهش های علوم انسانی و اجتماعی، افزایش اثر بخشی پژوهش های علمی، ماموریت گرایی پایان نامه ها و رساله ها، ارتقای کمی و کیفی طرح های ارتباط با صنعت، افزایش نقش دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در حل مسائل مالی و اجتماعی، قطب ها و هسته های علمی و پژوهشی کشور، توسعه همکاری با بخش های خصوصی و شرکت های دانش بنیان و افزایش ماموریت گرایی انجمن های عملی تدوین شده است.

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با موضوع «تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در حوزه پژوهشی» در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

ادامه دارد... 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرجعیت علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرجعیت علمی دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود