Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:56:56 GMT

هوای پایتخت در بهمن ماه ۱۴ روز ناسالم بود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۷۸۶۰

هوای پایتخت در بهمن ماه ۱۴ روز ناسالم بود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، محمدمهدی میرزایی قمی با اشاره به داده‌های استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش، اظهار داشت: کیفیت هوا در بهمن نسبت به دی‌ماه سال جاری که در مجموع، ۱۴ روز قابل قبول و ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود، اندکی بهبود داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل انتشار آلاینده‌های هوا در شهر تهران، منابع متحرک و فعالیت انبوه وسایل نقلیه است، افزود: با توجه به آنکه طی بهمن‌ماه، تعداد روزهای دارای بارش، قابل توجه نبود و جریانات جوّی و باد مؤثر برای تهویه هوا در ساعات محدودی اتفاق افتاد، تعداد روزهای با شرایط نامطلوب، قابل توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش سفرهای غیرضروری و انجام معاینه فنی وسایل نقلیه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه باید به سهم خود در کاهش انتشار آلاینده‌ها مشارکت کنیم، به ویژه آنکه در اسفندماه به علت نزدیک شدن به پایان سال و انجام خریدهای نوروزی، ترددهای درون‌شهری و آلودگی‌های ناشی از فعالیت وسایل نقلیه بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

برچسب‌ها کنترل کیفیت هوا آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنترل کیفیت هوا آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران کنترل کیفیت هوا آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران کنترل کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در تهران نفس بکشید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس