Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی یکشنبه اول اسفند، ضمن تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزادسازی تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه های استان فارس گفت: این هفته طی جلسه ای با نهادهای متولی، موضوع آزاد سازی حریم رودخانه ها در دستور کار است.

او با بیان اینکه تخریب مستحدثات ۱۱ مجتمع تفریحی که برخی از آنها مربوط به نهادها و ادارات دولتی استان فارس است، در اولویت اجرا قرار دارد، گفت: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه ها مربوط به حوزه های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی همچنین از رفع تصرف از ۲۱ هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر خبر داد و افزود: تاکنون ۲۶۴ پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.

او خاطرنشان کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان ۷ هکتار مربوط به شهرستان داراب و ۵ هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

مقام ارشد قضایی استان فارس افزود: در راستای رسیدگی به پرونده های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر  ۶۷۹ متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات های مناسب قانونی روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید:

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره تصادف زنجیره‌ای بهبهان، پرونده مدیران بورس، خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و... رودخانه‌های خوزستان ؛ بستر ساخت و سازهای غیر مجاز

47231

کد خبر 1604787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تخریب تالاب ها رودخانه کرج رودخانه کرخه استان فارس قوه قضاییه حریم رودخانه ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب در ۶ روستای این شهرستان ۸۸۳ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، فرهاد شیبک ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیلاب اخیر در این شهرستان اظهارداشت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب تنها به 6 روستای اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو 540 میلیارد ریال خسارت زد.

وی افزود: بیش‌ترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره‌سازی در حاشیه رودخانه‌ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب‌ها افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل‌ها و آبروها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارندگی 2 روز اخیر سبب ریزش کوه به همراه رانش و آبشستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن 80 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شیبک ادامه داد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در 2 نقطه به میزان 12 میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و 300 هکتار از مزارع گندم با 30 درصد خسارت، آسیب به 75 کیلومتر راه های بین مزارع به میزان 250 میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می‌شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود