Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تنها به حادثه زمین فوتبال چوار به عنوان یک نمونه از انبوه حوادث روی داده در استان اشاره کردند که باید در سطح جهانی به این موضوعات در قالب فیلم یا رمان پرداخته و معرفی شود تا دنیا به اوج مظلومیت مردم استان ایلام واقف و مطلع شوند و کشورهای داعیه حقوق بشر به عمق جنایات خود در حق مردم استان ایلام پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقاومت مردم استان ایلام و آوارگی آنها به ویژه زنان در طول جنگ تحمیلی یک ظرفیت مغفول و مهجور مانده و به آن پرداخته نشده است که به عنوان مثال خانواده های دارای جانباز قطع نخاع زمان بمباران هوایی برای رفتن به مناطق امن با مشکلات عدیده دائمی همراه بودند یا خانواده هایی که مردان آنها در جبهه ها حضور داشتند یا شهید شده بودند و تمام بار مسوولیت و حفاظت از خانواده در برابر حملات هوایی عراق بر عهده مادران بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: در استان ایلام خانواده های چند شهید زندگی می کنند که از جمله یک خانواده دارای ۱۰ شهید و چهارجانباز وجود دارد که به آنها توجه نشده و همچنان شناخته نشده اند یا رزمنده ای که اسیر عراقی را به منزل خود آورده و پذیرایی کرده و سپس تحویل مقامات ایرانی می دهد و هزاران مورد از سوژه های ناب و بکر که به آنها پرداخته نشده و مهجور مانده اند.

نباید سوژه های ناب دفاع مقدس ایلام مهجور بماند

وی اظهار داشت: با وجود سوژه های بکر و بی مانند در مورد دفاع مقدس اما در زمینه پرداخت به این موضوعات عقب هستیم که البته در کنگره ملی شهدا تا حدودی این منابع و خوراک های خبری و هنری جمع آوری شد اما آنگونه که باید از آنها توسط هنرمندان، نویسندگان، فیلم سازان و رسانه ها استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام زمان جنگ تحمیلی با حداقل ها ساختند و حتی در سال پایانی جنگ که ایلام در محاصره دشمن قرار داشت، اما بازهم این مردم تا پای جان استقامت کرده و دشمن را از خاک خود بیرون راندند و در طول هشت سال آوارگی خود، پذیرای آوارگان استان های دیگر هم بودند و با وجود مشکلات و سختی ها، لحظه ای از ولایت فقیه و آرمان های خود غافل نشدند.

نقش مردم ایلام در پیروزی های دفاع مقدس انکارناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: مردم به علت عدم انسجام نیروی نظامی در سال های اولیه انقلاب، تهاجم دشمن را سد کردند و مرحوم آیت الله حیدری ایلامی با تدبیر خود ایلات را منسجم و ساماندهی و هر ایلی را مامور دفاع از سرزمین عرفی آن ایل کرد و به این صورت سد دفاعی مردم ایجاد و پیشروی دشمن متوقف شد.

وی افزود: در طول تاریخ دفاع مقدس اولین باری که دشمن طعم تلخ شکست را چشید، عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۹ بود در حالی که ۱۶ دی ماه همان سال و در منطقه هویزه خوزستان به علت شکست در عملیات نصر دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید علم الهدی به شکست منجر شد اما به فاصله چند روز پیروزی عملیات فتح میمک در استان ایلام رقم خورد.

وی اظهار داشت: مهمترین عامل در پیروزی عملیات ضربت ذوالفقار مشارکت خودجوش مردم در کنار نیروهای نظامی بود که موجب تغییر راهبرد دشمن از تهاجمی به دفاعی و راهبرد جمهوری اسلامی از دفاع به تهاجم شد و مردم استان ایلام در عمل اثبات کردند که توان بیرون راندن دشمن را از سرزمین خود دارند.

میمک سرشار از ناگفته های نادر

امام جمعه ایلام ادامه داد: در موضوع عملیات فتح میمک اتفاقات و رویدادهایی رخ داد که در دنیا بی‌نظیر و بی سابقه است به عنوان مثال در استانداردهای جنگی نیروی مهاجم و بانی عملیات باید سه برابر نیروی مدافع باشد در حالیکه عملیات فتح میمک نیروهای طرف ایرانی یک سوم نیروی مدافع بودند و در کوتاه ترین زمان ممکن نیز به پیروزی دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: میمک سرشار از ناگفته هایی است که باید توسط نویسندگان، هنرمندان، رسانه ها و فیلم سازان روی آنها کار شود و از جمله شاخصه های ویژه علملیات فتح میمک حضور خودجوش عشایر بومی برای دفاع از میمک است در حالی که فرمانده عملیات به علت ملاحظات نظامی جرات و اجازه استفاده از نیروی مردمی را نداشت اما قوای مردمی با رضایت خود فرمانده را برای مشارکت درعملیات مجاب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: نکته قابل توجه و جالب ماجرا اینکه آنها رضایتمندی خود برای شرکت داوطلبانه در عملیات فتح میمک را با خراشیدن انگشت سبابه و با خون خود امضا کردند که این اقدام آنها یک حرکت تاریخی و بی بدیل در جنگ تحمیلی بود.

برچسب‌ها ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار مردم استان ایلام عملیات فتح میمک کریمی تبار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام