Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@09:44:49 GMT

افزایش ۴۳ درصدی ابتلا به اومیکرون در شاهین شهر و میمه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۹۳۲۸

افزایش ۴۳ درصدی ابتلا به اومیکرون در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از افزایش 43 درصدی ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: تا 2 هفته آینده همچنان در قله موج ششم قرار خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پارسا در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ از افزایش 34 درصدی میزان ابتلا به کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: در هفته گذشته از یک هزار و 802 بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری(تست) کرونا انجام شده که نتیجه یک هزار و 98 تست، مثبت بود که تعداد موارد مثبت کرونا نسبت به هفته ماقبل 34% درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* افزایش 43 درصدی آمار بستری های کرونایی در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه طی هفته گذشته 63 بیمار مبتلا به کووید در بیمارستان بستری شده اند که نسبت به هفته ماقبل آن 43% افزایش داشته است خاطرنشان کرد: متاسفانه طی هفته گذشته 6 بیمار مبتلا به کووید در شهرستان جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته ماقبل آن تغییر نداشته ولی نسبت به دو هفته قبل 20 % افزایش داشته است.

پارسا در ادامه خاطرنشان کرد: موج ششم کرونا از ابتدای بهمن ماه با سویه امیکرون شروع شده و آمارهای مقایسه ای بهمن و دی ماه گویای ویژگی هایی بویژه سرعت بالای انتشار و واگیری این سویه جدید کرونا است.

وی افزود: در مجموع تعداد بیماران مبتلا به کووید در بهمن ماه 3 هزار و 48 بیمار بود که در مقایسه با دی ماه با 172 بیمار، حدوداً 18 برابر گردیده است که بیشترین افزایش مربوط به گروه سنی میانسال (30 -59 سال) با حدوداً 10 برابر و سپس گروه سنی جوانان (18-29 سال) با حدود 8 برابر و سپس گروه سنی سالمندان (بالای 60 سال) با حدود 7 برابر و بعد گروه سنی نوجوانان 5-17 سال با حدود 4 برابر و گروه سنی کودکان زیر 10 سال 3 برابر افزایش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: از نظر میزان بستری، در بهمن ماه 180 بیمار کووید بستری شدند که نسبت به دی ماه حدود 2 برابر افزایش پیدا کرده است علاوه بر این در بهمن ماه 14 مورد فوت داشتیم که نسبت به دی ماه 8 درصد افزایش داشته است.

* تا 2 هفته آینده همچنان در قله موج ششم اومیکرون قرار خواهیم داشت

دکتر پارسا با بیان اینکه تا 2 هفته آینده همچنان در قله موج ششم قرار خواهیم داشت تاکید کرد: برای اینکه سریعتر از قله این موج سهمگین به سلامت عبور کنیم بایستی اولا همه شهروندان محترم پروتکل های بهداشتی ، بویژه زدن ماسک و دوری از تجمعات را به طور جدی رعایت نمایند و همچنین واکسیناسیون به ویژه دوز سوم خود را کامل نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع واکسن ها در اختیار شهروندان قرار دارد و همه افراد بالای 5 سال می توانند برای تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون به مرکز تجمعی واکسیناسیون انقلاب و یا مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

* آغاز تزریق واکسن کوپارس (رازی) در شهرستان شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: واکسن نوترکیب پارس (رازی ) از روز شنبه 30 بهمن سال 1400 در مرکز واکسیناسیون انقلاب واقع در شاهین شهر خیابان اقبال لاهوری (ورزشگاه انقلاب) تزریق می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن برای دوز سوم کلیه واکسن ها به جز واکسن بهارات قابل تزریق می باشد ادامه داد: واکسن فخرا در مرکز انقلاب موجود است و افرادی که دو دوز واکسن سینوفارم دریافت کرده اند می‌توانند برای تزریق دوز سوم، از واکسن فخرا استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش داشته گروه سنی بهمن ماه موج ششم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی