Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:26:03 GMT

آغاز عملیات ارتش عراق در شمال بغداد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۹۳۷۴

آغاز عملیات ارتش عراق در شمال بغداد

به گزارش ایرنا به نقل از منابع عراقی، نظامیان این کشور امروز (یکشنبه) عملیات امنیتی را برای تعقیب و نابودی بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال پایتخت کلید زدند.

این عملیات با محوریت و مشارکت نیروهای الحشد الشعبی انجام شده است.

شهرستان الطارمیه در شمال پایتخت عراق از مناطق ناامن و کانون های تحرک داعش به شمار می رود و هر از گاه شاهد عملیات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین پیوند، الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات الطارمیه علیه داعش نیروهای تیپ ۱۲ این سازمان مشارکت دارند.

اجرای این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق از حضور داعش در شمال پایتخت است و طی آن برای استقرار و تامین امنیت شهروندان، منطقه از بقایای تروریست ها پاکسازی خواهد شد.

روز گذشته (شنبه) نیز در ادامه مبارزه با تروریست ها، نیروهای امنیتی عراق یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در شمال این کشور دستگیر کردند.

این دومین بار از آغاز بهمن ماه است که الحشد الشعبی در الطارمیه علیه هسته های تروریستی داعش دست به عملیات نظامی می زند.

پنجم بهمن جاری در عملیات الحشد الشعبی در الطارمیه دستکم ۶ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

شهرستان الطارمیه یکی از ۶ شهرستان حومه بغداد است که به نام کمربند امنیتی پایتخت معروف است و چهار استان بغداد، صلاح‌الدین، دیاله و الانبار را به یکدیگر متصل می‌کند.

داعش که از ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ به عراق حمله و طی سه روز توانسته بود حدود ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه  اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه عراق الحشد الشعبی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه عراق گروه تروریستی داعش سوریه عراق الحشد الشعبی بغداد تروریستی داعش گروه تروریستی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال