Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۳۰ بهمن‌، ۵۷.۱۲ درصد است و نمی‌تواند در پیشگیری از انتقال کرونا آن هم با واریانت به شدت مسری اُمیکرون موثر باشد.

به گزارش قدس آنلاین، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک گزارش اعلام کرد: میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۷ بهمن، ۶۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ درصد بوده و در این شاخص، بیشترین میزان رعایت مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۷.۸۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر با ۵۴.۰۸ درصد است.

بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۷.۸۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر با ۵۴.۰۸ درصد است

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۵۴.۸۲ درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۴۵.۸۹ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۳ تا ۲۷  بهمن ماه ۱۴۰۰، ۵۵.۴۳ درصد بود که بیشترین میزان رعایت مربوط به اداراه‌ها و سازمان‌ها با ۸۵.۳۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز ورزشی با ۴۶.۹۶ درصد  است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۳ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، ۵۹.۳۷ درصد  است و در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان رعایت نیز مربوط به مراکز ورزشی با ۵۲.۵۴ درصد رعایت بوده است.

در عین حال، میانگین درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور از ۱۳ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، ۸۵.۲۳ درصد بوده و بیشترین میزان رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی در استادیوم با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان در کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۸.۳۷ درصد بوده است.

 بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، از تعداد سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۲۶ هزار و ۷۷۴ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین دراین مدت تعداد ۳۹ هزار و ۱۰۷ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و هزار و ۲۷۲  مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه برنامه واکسیناسیون، به عنوان مهم‌ترین رویکرد در مقابله با شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود. در این بین، حضور مردم در اماکن عمومی و مراکز خرید و…، غیر قابل اجتناب است. از همین رو، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، به همراه اصناف و…، دستورالعمل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را برای اصناف مختلف ابلاغ کرده‌اند که اجرای آنها، الزامی است.

این در حالی است که بازرسان بهداشت محیط، بر اساس اولویت‌هایی که تعریف کرده‌اند، از مراکز خرید و…، بازدید به عمل می‌آورند تا اگر با مواردی از تخلفات کرونایی مواجه شدند، طبق قانون برخورد کنند.

نمودار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بازرسان بهداشت محیط از ۶ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، نسبت به سرکشی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۱۳ هزار و ۵۳۹ مرکز خرید، عرضه مواد غذایی و…، اقدام کرده‌اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیوه نامه های بهداشتی اماکن عمومی اماکن عمومی استان های کشور درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به فرودگاه ها میزان رعایت مربوط بیشترین میزان رعایت اماکن عمومی بهمن ماه ۱۴۰۰ رعایت پروتکل وزارت بهداشت درصد رعایت درصد بوده ۱۳ تا ۲۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه