Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت در استان زنجان 51 فقره ملک شناسایی شده و مجوز فروش صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ابوالفضل عباسچیان با اشاره به مولدسازی اموال مازاد دولتی، اظهار کرد: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت در استان زنجان تعداد 51 فقره ملک به ارزش تقریبی 265 میلیارد تومان شناسایی شده که برای هر 51 مورد مصوبه فروش اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از این تعداد 13 مورد فروش به ارزش تقریبی 149 میلیارد تومان،از ابتدای شروع مولدسازی انجام و 37 مورد به ارزش تقریبی 107 میلیارد تومان برای فروش به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است. همچنین 3 مورد نیز در حال بررسی و تعیین تکلیف نهایی است.
این مسئول ادامه داد: بر اساس جزء (۱) بند (د) تبصره (۱۲)، واگذاری اموال غیرمنقول قابل مولدسازی در قالب اجاره بلندمدت امکان‌پذیر است و بر اساس جزء (۲) بند (د) تبصره (۱۲)، فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد دولت بدون رعایت تشریفات ماده (۱۱۵) قانون محاسبات عمومی کشور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی باید انجام شود.
عباسچیان بر اساس ماده ۳۲ وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، مکلف‌اند نسبت به مستندسازی اموال غیرمنقول در اختیار خود برای صدور اسناد مالکیت تک‌برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارتخانه یا مؤسسه مربوط برابر مقررات اقدام و اصل اسناد مالکیت را به خزانه اسناد اموال غیرمنقول دولت (وزارت امور اقتصادی و دارایی) تحویل دهند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خاطرنشان کرد:همچنین باید نسبت به ثبت همه اموال غیرمنقول اعم از اراضی، املاک، ساختمان‌ها و فضاهای اداری در اختیار یا تصرفی دارای سند مالکیت یا فاقد سند مالکیت، اجاری یا وقفی یا ملکی در سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی (سادا) مطابق قوانین مربوط اقدام کنند. ثبت نشدن اطلاعات در سامانه مذکور به منزله مازاد نیاز بودن اموال تلقی شده و وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز به شناسایی و فروش این اموال است.

  //انتهای پیام//

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت استان زنجان قانون امور اقتصادی و دارایی دولت جمهوری اسلامی وزارتخانه استان زنجان دارایی های دولت قانون محاسبات عمومی دولت جمهوری اسلامی ا امور اقتصادی و دارایی اموال غیرمنقول استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است