Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته در جلسه استانداری تهران صحبت از بدهی چند صد میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی شد که این سازمان از خرداد ماه امسال تاکنون طلب دانشگاه‌ها را پرداخت نکرده است.

به گزارش خبرنگار رفاهی و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه گر کشور در سال 97 بدهی سنگینی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت داشت و این میزان بدهی آنقدر زیاد شده بود که بیمارستان‌های تحت نظر وزارت بهداشت از ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی امتناع کرده بودند و باعث شده بود که صدای بیمه شدگان تامین اجتماعی بلند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان دفترچه بیمه تامین اجتماعی اعتبار و ارزش خود را از دست داده بود و بیمه شدگان هنگامی که دفترچه بیمه خود را در مراکز غیر ملکی سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دادند با واکنش‌های ناشایستی روبه رو می‌شدند.

در سال 98 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که این سازمان 10 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است و تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات مراکز درمانی باید با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری و پرداخت‌ها را به روز کند و برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از افزایش این رقم انجام می‌دهیم.

در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان در پایان سال 98 تمام بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت شد و مدیریت سابق این سازمان هربار از پرداخت به روز مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی خبر می‌داد و همین مسئله به حفظ کرامت بیمه شدگان تامین اجتماعی و ارزش پیدا کردن دفترچه‌های  درمانی تامین اجتماعی کمک کرد.

روز گذشته در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استانداری تهران صحبت از بدهی چند صد میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی شد که این سازمان از خرداد ماه امسال تاکنون طلب دانشگاه‌ها را پرداخت نکرده و باعث شده که صدای دانشگاه علوم پزشکی به دلیل عدم این بدهی بلند شود.

سازمان تامین اجتماعی مدعی است به دلیل اینکه در پایان سال پرداختی‌های سنگینی بابت واریز عیدی و حقوق بیش از 3.5 میلیون بازنشسته دارد، در پرداخت بدهی خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشکل روبه رو است و در شرایط فعلی امکان پرداخت این بدهی را ندارد.

محسن منصوری، استاندار تهران نیز در جلسه روز گذشته اعلام کرد که از طریق عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین از طریق میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری می‌کند تا هرچه سریعتر سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی خود اقدام کند.

عدم پرداخت به موقع مطالبات وزارت بهداشت از طرف سازمان تامین اجتماعی قطعا مشکل آفرین خواهد شد و ممکن است باز هم ماجرای سال 97 تکرار شود و سازمان تامین اجتماعی گریبان گیر مسائلی شود که در چندسال گذشته گرفتار آن شده بود. علاوه بر آن عدم پرداخت بدهی ممکن است کرامت بیمه شدگان تامین اجتماعی را مجدد تحت الشعاع قرار دهد و هنگام دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت با چالش روبه رو شوند. در تعلل پرداخت طلب وزارت بهداشت قطعا بیمه شدگان این سازمان آسیب خواهند دید که به نظر می‌رسد برای پرداخت بدهی و جلوگیری از انباشت مطالبات وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی فکر عاجلی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی وزارت بهداشت تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی درمان و آموزش پزشکی استانداری تهران دانشگاه علوم پزشکی عیدی حقوق وزیر تعاون کار و رفاه سازمان تامین اجتماعی بدهی تامین اجتماعی بیمه شدگان تامین اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی بیمه شدگان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی وزارت بهداشت پرداخت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی