Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمسعودی عظیمی روزیکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، با بیان اینکه در سال ۹۹، ۲۰۰ جلسه ستاد تسهیل برای رفع مشکلات مقابل روی فعالان اقتصادی استان برگزار شده است، اظهار داشـت: رویکرد استان بر آن است تا واحدهای غیرفعال اقتصادی با حمایت دولت و سایر بخش های مرتبط به چرخه تولید و فعالیت بازگردد.

وی توسعه صنعت به خصوص در شهرستان ها و مناطق کمتر برخوردار را از اولویت های توسعه دراستان دانست و یادآور شد: محدودیت تامین زمین برای واحدهای اقتصادی جدید از مشکلات استان است و در برخی از شهرک های صنعتی در زمینه تخصیص زمین با محدودیت روبرو شده ایم و تامین زیرساخت های لازم برای راه اندازی شهرک های جدید نیز در پاره ای موارد مانع توسعه این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی تامین انرژی مورد نیاز برای صنایع فعال و طرح های در دست اجرا بخصوص در زمینه تامین برق، گاز و آب را از چالش های مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: مشکلات تامین برق در تابستان و گاز در زمستان موجب تعطیلی برخی واحدهای ما در ماه گذشته شده که این موضوع چالشی اساسی در مسیر تولید است و تامین انرژی مورد نیاز بخش تولید باید از سوی بخش های متولی این خدمات بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه در سال جاری برخی واحدهای فولاد استان به دلیل افزایش قیمت آهن اسفنجی تعطیل شدند، تامین نشدن آب مورد نیاز برخی فعالیت های اقتصادی را دیگر چالشی دانست که مانعی جدی در مسیر توسعه استان ایجاد کرده است.

عظیمی چالش ها و مسائل مرتبط با بخش صنعت در کشور و استان را مسائل زیرساختی، بازاریابی، فناوری، مسائل حقوقی، اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ سازی و تمرکزگرایی عنوان کرد و یادآور شد: وابستگی بخش های تولیدی در استان ها به مرکز برای این بخش زیانبار بوده  است و مانع از خلاقیت و فعالیت مستقل آنها می شود و در این میان رویکرد حاکمیت باید باز کردن فضای کسب و کار و پرهیز از دخالت در این حوزه باشد به همین منظور رویکرد دولت سیزدهم سوق دادن فضای کسب و کار به سمت توانمندسازی است.

معاون اقتصادی استاندار یزد در ادامه یادآور شد: فضای حوزه اقتصادی یک فضای کاملا حرفه ای است و عوامل زیادی در این بخش دخیل هستند، مهارت و دانش کافی لازمه فعالیت در این حوزه است و برخورد احساسی با این بخش، کارگشا نیست، لذا باید با آینده نگری در این زمینه برنامه ریزی شود. 

این مسوول ادامه داد: هم اکنون رویکرد دولت و قوه قضاییه به سمت فعال سازی واحدهای راکد و احیاء واحدهای تعطیل شده است که در این راستا در استان یزد واحدهایی مثل ایساتیس و فولاد میبد مجددا راه اندازی شده اند .

عظیمی، نرخ بالای بیکاری تحصیلکردگان و بانوان و در عین حال کمبود نیروی انسانی برای برخی واحدهای صنعتی استان را از مشکلات حضوره اشتغال استان دانست و تصریح کرد: درصد بیکاری استان در بخش مردان ۶ درصد و در بخش زنان ۳۰ درصد است که علت بالا بودن آندر بخش زنان این است اغلب آنان دانش آموختگان رشته هایی هستند که با نیاز بازار کار استان همخوانی ندارد.

وی راهکار رهایی از این چالش را مهارت آموزی دانست و گفت: باید همه دانش آموختگان به سمت مهارت آموزی سوق یابند، در استان یزد نیروی انسانی فوق العاده ای وجود دارد که با ۲۰۰ ساعت آموزش مهارتی می تواند وارد بازار کار شود.

استان یزد بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال دارد و بخش عمده اشتغال استان در این بخش متمرکز شده است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یزد اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یزد اشتغال زایی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یزد اشتغال زایی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند