Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: روی سخن من با شما هیات نمایندگان است که مشروعیت ما یعنی من و اعضای هیات رییسه از شماست؛ بعد از این موضوع که من در یک جلسه خصوصی اظهاراتی داشتم که هشداری نسبت به ضعف‌ها بود، در بسیاری از رسانه‌ها دیدم، که می‌گویند من باعث شده ام که به اتاق لطمه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر شیوه رایج این باشد که برای برخورد با من بخواهند با حیثیت و جایگاه اتاق برخورد کنند و نقش‌های بزرگ اتاق را در همراهی با نظام، دولت و مجلس و ارایه مشورت‌های جدی به رهبری و سران قوا و دستگاه‌های کلیدی سیاست گذاری اقتصادی و نقش مشورتی آن را در نظام و کارهای عظیم تحقیقاتی و اجتماعی نادیده بگیرند و خلط مبحث کرده و با اتاق تسویه حساب کنند من در جهت حفظ کیان اتاق و اعتبار فعالان اقتصادی دارای شرافت حرفه‌ای، آماده کناره گیری از این سمت هستم.

وی گفت: هر چند تا آخرین لحظه حضور نهایت تلاش خود را برای خدمت به بخش خصوصی و اقتصاد کشور همچنان به کار خواهم گرفت.

سخنانم واقعیت داشت

شافعی تصریح کرد: بیان حقایقی که می‌تواند مسیر ترقی کشور را تحقق بخشد جزو شرافت کاری فعالان اقتصادی است؛ در یک جلسه خصوصی که با رؤسای کمیسیون‌های اتاق در یک سال قبل داشتم بخشی از این دغدغه‌ها را با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم به صورت صمیمی و صادقانه بیان کردم و هدف از آن توجه به کانون‌های آسیب پذیری کشور بود آن هم نه از یک تریبون عمومی.

اگر خودمان با خودمان صادقانه برخورد نکنیم و به بیان مشکلات نپردازیم نمی‌توان انتظار به بهبود و اصلاح داشت اما برخوردی که با این صحبت‌ها شد برخوردی به غایت سیاست زده و خارج از عرف اخلاق و مصالح عمومی کشور بود.

وی گفت: کلیپ ناقصی که از اینجانب منتشر شد واقعیاتی بود که وجود داشت. مجدد تاکید می‌کنم که در همه دولت‌ها و دوره‌های مجلس بسیاری از نمایندگان و مدیران دولتی دارای اهلیت حرفه‌ای بوده و آگاه به مسایل اقتصادی هستند که در جهت اعتلای اقتصاد می‌کوشند و قابل احترامند.

آنچه مایه تأسف شد فرد یا جریانی به قصد ضربه زدن به یک فرد آن هم در زمانی که در کشور حضور نداشت فیلم تقطیع شده‌ای را منتشر کند آن هم در حالی که می‌داند آسیب اصلی به یک نهاد پرسابقه صنفی و مدنی به نام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی وارد خواهد شد نه یک فرد.

نیت انتشاردهندگان کلیپ سخنان بنده، مشخص است

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: اتفاقات رخ داده شده بعد از انتشار این کلیپ قصد و نیت انتشاردهندگان را آشکارتر ساخت، اگرچه هنوز زوایای پنهانی وجود دارد و اتاق رسماً تقاضای بررسی آنها را از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است.

این توطیه اگر چه در بطن خود بسیار غیراخلاقی بود اما یک اثرجانبی داشت آن هم طرح بحث ۳ در هزار دارندگان کارت‌های بازرگانی در کمیسیون تلفیق بود که صحبت از ده‌ها هزار میلیادر تومان شده است که با ارسال مستنداتی از اتاق به مجلس مشخص شد که در ۵ سال گذشته متوسط دریافتی رقمی به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان نمی‌رسد. می‌بینیم که نتایج نهایی در کمیسیون تلفیق چه شد.

شافعی گفت: نمی‌توان از نقش اتاق در سیاست گذاری‌های کشور چشم پوشی کرد، حال هرگونه بی توجهی به این جایگاه و برخوردهای صورت گرفته مانع از بیان مسایلی که منافع کشور را در پی دارد نخواهد شد و به عنوان یک انسان مسیولیت شناس بیان حقایقی که منافع کشور را داشته باشد باید جزو وظایف ما باشد با ادبیات درست و به قصد اصلاح درست.

وی افزود: حال اگر به هر دلیلی خطایی در این حوزه صورت گیرد برخورد با آن باید به شیوه‌های انسانی و اخلاق محور باشد و با حفظ شیون پس از متقاعدسازی در خصوص انجام خطا در پی جبران آن از خود بخش خصوصی بود که حقوق ملی و عمومی در آن مطرح است و نباید منجر به دون شأن جایگاه بخش خصوصی شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بنده به عنوان شخص حقیقی هیچ عددی نیستم اما به لحاظ شخص حقوقی عدد بزرگی هستم.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد غلامحسین شافعی دولت مجلس فعالان اقتصادی کمیسیون تلفیق غلامحسین شافعی اتاق بازرگانی ایران اخبار مرتبط تاکید رییس اتاق ایران بر همکاری و تعامل سازنده بخش خصوصی و مجلس دولت ارز را تک‌ نرخی می کند؟ اعمال نفوذ حاجی بابایی در مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس صحت دارد؟ احتمال تغییر حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ مجلس مالیات سیگار را افزایش داد بانک ها پول ندارند وام ازدواج ۱۲۰میلیونی بدهند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد رییس اتاق ایران: سخنانم مبتنی بر واقعیاتی بود که وجود داشت قیمت خودروهای مینی + جدول قیمت کاملاسفند ۱۴۰۰) رکورد جدید تولید ماهانه در ذوب آهن اصفهان ثبت شد بازار سیمان در بورس کالا از انحصار خارج شد؟ دلار هرات در آستانه سقوط به کانال ۲۴ هزار تومانی برای اجاره خانه در جنوب تهران چقدر پول لازم است؟ قیمت دارو را نمی توان دستوری کاهش داد علل و علائم و راه های درمان آپاندیس هاوال H۲ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نمایشگاه مجازی ایران و ایتالیا برگزار می شود ایران اولویت تجاری هیچ کشوری نیست آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۲/۰۱) مزدا ۳ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون شد + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) ارزش سهام عدالت من (۱ اسفندماه) قلم گاو و آب قلم چه خواصی دارد؟ قیمت خودروهای هایما + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) پیش بینی بورس فردا دوم اسفند / آینده بازار روشن است؟ کدام کارتخوان ها غیرفعال شدند؟ بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون بهترین گوشی های بین ۲ تا ۱۲ میلیون تومان هوآوی وانت روسی در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۱ اسفند) معرفی خدمات چوب پلاست چوپکس در سراسر ایران! چرا خوردن جگر برای مادران باردار خطرناک است؟ خرید شاسی بلند حداقل چقدر بودجه می خواهد؟ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) تبعات حمله اسرائیل به ایران کاهش ذخایر خونی در ۶ استان میتسوبیشی گران نشد! + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) کدام گروه ها از تخفیف بلیت مترو بهره مند می شوند؟ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۲/۱) رد پای طرح های احمدی نژادی در مجلس «وبملت» بیشترین ارزش معاملات اولین روز اسفند ماه را رقم زد مدل های مختلف هیوندای در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) اگر همین الان پستی در ورزش به من پیشنهاد کنند، حتما می پذیرم اولین روز اسفند در مجلس چه گذشت؟ کارت رایگان مترو برای خبرنگاران کدام مشمولان، سود سهام عدالت دریافت نمی‌ کنند؟ / اگر سهام عدالت نگرفتیم، چه کنیم؟ سرنوشت سود سهامدارانی که سهام عدالت خود را فروختند چه می شود؟ تجمع بازنشستگان مقابل صندوق فولاد طلا و سکه ارزان شد؛ تمایل بازار به دلار قاچاق سوخت از طریق خط لوله دستگاه تست قند خون را چند بخریم؟ + قیمت بورس امروز با خروج پول ۲۲۰ میلیاردی حقیقی‌ ها مواجه شد بیانیه بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان خطاب به رییس جمهور درباره مذاکرات وین تاثیر وب ۳ بر آینده رمزارزها چیست؟ نتایج قرعه کشی پیش فروش ۶ خودروی سایپا + لینک و جزییات از آمریکا وام که نمى خواهیم، دارایی‌های ما را به عنوان حسن نیت آزاد کند دلیل قطع برق ورامین چه بود؟ شاخص کل با افت حدود هشت واحدی معاملات را به پایان برد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت مجلس فعالان اقتصادی کمیسیون تلفیق غلامحسین شافعی اتاق بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همان‌گونه که انتظار می‌رفت، سریال حشاشین، با حواشی متعددی که رقم زد، نتوانست به اثر درخور و ماندگاری در حافظه مردم کشورمان تبدیل شود. سریالی که در زمان تولید، با سروصداهای بسیاری همراه شد و عنوان یکی از پرهزینه‌ترین تولیدات جهان عرب را از آن خود کرد.

این سریال، ماه رمضان امسال، از یکی از شبکه‌های اصلی مصر به روی آنتن رفت و در آن کشور نیز واکنش‌های متفاوتی را به خود دید. سابقه تاریخی چنین کارهایی، این شائبه را تقویت می‌کرد که با توجه به فضاسازی فرقه‌ای داستان، باید در انتظار کژراهه‌های روایی بود علی‌الخصوص آن‌که ایران، ابژه این داستان بود و نمی‌توانستیم بپذیریم که کشوری مانند مصر، داستانی در مسیر روایت دقیق و متقن تاریخی از ما داشته باشد.

ساختار مشوش روایت و البته بزرگ‌نمایی‌های اغراق‌آمیزی که می‌خواست این باور را به مخاطب الصاق کند که ایرانی‌ها، پدر داعش هستند، به‌اندازه‌ای ناشی‌گرانه بود که با یک‌بار تماشای صرف چند قسمت از سریال، می‌شد به‌راحتی متوجه آن شد. حشاشین هرچقدر که در زمینه ساختار حرفه‌ای سریال‌سازی، الکن است و بویی از استانداردهای سریال‌سازی جهانی نبرده اما در زیرلایه، به شکلی دقیق، فراتر از رویه ظاهری آن که ایران‌ستیزی است، نوعی شیعه‌ستیزی را در پیش گرفته است.

طبیعی است که در پرداخت داستان‌هایی با مضمون فرقه‌های سیاسی، یک تصویر ظاهری از المان‌های آن فرقه ساخته می‌شود و یک تصویر نیز در زیرلایه مورد نظر است تا توطئه‌ها و منویات حقیقی آن فرقه، به دور از تمایلات سورئالیستی، زمختی خود را نشان دهد. به همین دلیل، حشاشین در شکل ظاهری، به ایران‌ستیزی روی آورده و زیر پرچم حسن صباح، وجوه مدیریتی ایرانیان و تمایل به کشورگشایی‌هایی که دارد را مورد نقد قرار داده است بنابراین همین نقد خزنده نمی‌تواند مخاطب را مجاب کند که با یک روایت درست و تاریخی مواجه بوده است.

اینکه تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه نسبت داده شده تا جزءنگری‌هایی که مبتنی بر رجعت به کتاب خدا و پیامبر به جای امام و ولی‌فقیه است، نمونه‌هایی از جنگ روایتی است که این سریال در خدمت به شیعه‌ستیزی انجام داده است

در پس‌زمینه اما هدف فیلم کلان‌تر است که خوراک مویرگی مکفی در جهت اقناع مخاطب را دارد و آن، گرفتن انگشت اتهام جنایت‌های تاریخی به سمت شیعه بوده است. از جریان داشتن عباراتی چون سر مار را باید زد که به تائید سریال، از آن زمان در مورد حاکمان ایران عنوان شده و امروز نیز شنیده می‌شود تا بهره‌مندی از پرچم سیاه برای فرقه که تداعی‌کننده پرچم داعش است و البته آکسان‌های متعدد بر روی این گزاره که باید با رهبرانمان مشورت کنیم، به‌خوبی موید این مورد است. اینکه تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه نسبت داده شده تا جزءنگری‌هایی که مبتنی بر رجعت به کتاب خدا و پیامبر به جای امام و ولی‌فقیه است، نمونه‌های دیگری از جنگ روایتی است که این سریال در خدمت به شیعه‌ستیزی انجام داده است.

فارغ از این محتوای عجیب و آشکار، سریال، متناسب با هزینه‌کرد و پروژه تبلیغاتی بزرگی که داشته، دستاورد فنی نداشته است. حشاشین را نمی‌توان یک سریال مبتنی بر استاندارد روز این حوزه دانست. کارگردانی به‌واسطه تشتت‌های میزانسن، چندان قابل‌قبول نیست و بازی بازیگران، بیرون‌زدگی‌های فراوان دارد که مخاطب را می‌آزارد.

مجموعه تمام این عوامل سبب شده تا حشاشین، با ساختار جعل تاریخ، موجودیت داشته باشد و این مهم، نه مبتنی بر سندیت واقعی است و نه می‌تواند برداشتی آزاد از یک برهه تاریخی قلمداد گردد. افراط‌گری در جعل تاریخی حوادث به اندازه‌ای زیاد است که مخاطب عام نیز متوجه این میزان عداوت شده و به همین دلیل ارتباط چندانی با آن نمی‌گیرد.

این سریال، نمونه بارز آثاری است که علیرغم تزریق حدود ۱۳ میلیون دلار، نتوانسته آن اثرگذاری اعتقادی و سیاسی را بر روی مخاطب خود داشته باشد. در دنیای امروز، بیشترین میزان تاثیرگذری‌های این‌چنینی، از مجرای مواجهه نرم و زیرپوستی صورت می‌گیرد حال آن‌که حشاشین به‌واسطه عدم‌برخورداری از استانداردهای لازم محتوایی و بصری، نتوانسته مخاطب خود را تحت‌تاثیر قرار بدهد و به همین دلیل، با استقبال قابل‌توجهی از سوی مردم خاورمیانه مواجه نشد.

در ایران نیز این سریال از سوی یک سکوی مطرح و دو سکوی کمتر شناخته شده شبکه نمایش خانگی ارائه شد که با توجه به نظارت پسینی در مورد تولیدات خارجی، خیلی زود بساط این سریال از تمامی پلتفرم ها حذف شد. سریالی که در ایران نیز همپای منطقه، دیده نشد و نتوانست تاثیرگذرای ولو حداقلی هم داشته باشد.

کد خبر 848782 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد