Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: براساس سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی مهاجرت مطلوب به مناطقی که ظرفیت جذب جمعیت دارند؛ باید مورد توجه قرار گیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست شورای اجتماعی کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: مهاجرت یکی از موضوعات مهم  اجتماعی در کشور است که نیازمند تدبیر صحیح و عالمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهاجرت در ذیل سیاست‌های جمعیتی  مطرح می‌شود و از این رو بکارگیری مدیریت دقیق و علمی در این خصوص ضرورت دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: در نظر داشته باشیم که با توجه به تنوع قومی و مذهبی در ایران  مهاجرت از بخش‌هایی از کشور به بخش‌های دیگر می‌تواند به تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی کمک کند.

وحیدی ادامه داد: با این حال نباید مهاجرت به رویه‌ای یک‌طرفه و صرفا در مقاصد مشخص نظیر کلان‌شهرهای کشور اتفاق بیفتد.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: روند مهاجرت باید با فضای سرزمینی و ظرفیت زیستی هر منطقه متناسب شود.

وحیدی بر توجه جدی به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در این زمینه تاکید کرد و گفت: حفظ و جذب جمعیت در مناطق روستایی و به‌خصوص نقاط مرزی کشور به‌صورت جدی دنبال شود.

وی رسیدگی به وضعیت ساکنان مناطق مرزی را خواستار شد و آن‌ها را حافظ و نگهبان سرزمین و تمامیت ارضی کشور دانست.

وزیر کشور در  پایان با اشاره به اینکه نیازمند تحقیقات و پیمایش‌های علمی متقن در مسئله مهاجرت در کشور هستیم بر همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه جمعیت‌شناسی با توجه به نیاز کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت سیزدهم وزیر کشور احمد وحیدی دولت سیزدهم وزیر کشور احمد وحیدی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود