Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سربازی ورزشکاران و فوتبالیست ها موضوع تازه ای نیست اما هر از گاهی تا به سن اعزام نزدیک می شوند سوژه رسانه ها شده و مسئولین باشگاه‌ها با توسل به قوانین موجود یا اعمال فشار و جریان سازی در صدد هستند که سربازی بازیکنان خود را به تعویق انداخته و امتیاز بیشتر و فرا قانونی را در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش یزدانی و حسین مردامند 2 بازیکنی هستند که تاریخ اعزام آنها به خدمت سربازی در تاریخ اول اسفند1400 یعنی امروز است اما این در حالی است که شنیده می‌شود که مربیان تیم استقلال در پی آن هستند که با استفاده از قوانین و مقررات سرباز قهرمان آنها را از رفتن به سربازی بازداشته و دو سال دیگر در خدمت داشته باشند و اما این قوانین چیست؟

 طبق قانون بازیکنان می توانند به شرط عضویت در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و اعضای تیم ملی نیز تا ۳۰ سالگی مهلت اعزام به سربازی دارند اما بعد از ورود به این دو سن دیگر هیچ فرصتی باقی نمانده و باید افراد خود را برای خدمت به نظام وظیفه معرفی کنند.

و اما سیاوش یزدانی بازیکن تیم استقلال تا همین امروز و در سن ۲۸ سالگی در لیگ برتر بازی می کرده و از معافیت سربازی طبق قانون عضویت در لیگ برتر برخوردار بوده و این روزها تیم استقلال تلاش می‌کند تا با «رابطه» وی را به عنوان عضو تیم ملی معرفی کند تا با انجام یک بازی در تیم ملی و عنوان عضویت در تیم ملی بتواند از دو سال فرصتی که افراد به واسطه عضویت در تیم ملی دارند استفاده کرده و بتواند با رانت موجود عضویت در تیم ملی، دو سال دیگر هم در خدمت تیم استقلال باشد!

 و اما حسین مرادمند، بنابر عضویت در تیم ملی با توجه به رسیدن به سن ۳۰ سالگی هیچ راهی ندارد و باید راهی خدمت وظیفه شود.

پیگیری‌های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس حاکی از آن است که برابر بررسی های انجام شده و طبق مقررات هر دو بازیکن باید امروز خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند در غیر این صورت مشمول غایب محسوب می شوند چرا که طبق  قوانین موجود در ستاد کل نیروهای مسلح هر دو بازیکن  فرصت‌های لازم را داشته و در چارچوب قانون جدیدی جای نمی‌گیرند.

گفتنی است عادلانه بودن قوانین و مقررات برای همه افراد و اجرای یکسان قانون خدمت وظیفه عمومی برای همه اقشار جامعه از جمله هنرمندان و ورزشکاران درخواست مخاطبان فارس من بوده تا جایی که با درج موضوعی با عنوان «به‌ ماجرای‌ سربازی‌ بازیکنان‌ استقلال‌ رسیدگی‌ کنید» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سربازی دو بازیکن استقلال سربازی سیاوش یزدانی عضویت در تیم ملی تیم استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!

 باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، اطلاعیه‌ای را که منتشر کرده بود پاک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی سازمان لیگ، سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در این میان نیز مکان بازی استقلال برابر پیکان، ورزشگاه پاس قوامین تهران اعلام شده است. موضوعی که با اعتراض آبی‌ها همراه شد.

در متن اطلاعیه‌ای که رسانه رسمی استقلال صادر کرد، آنها نوشته بودند که با ارسال نامه‌ای به بهاروند، خواستار تغییر مکان این دیدار شده‌اند، چرا که استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است.

    آبی‌ها خواهان تغییر مکان این دیدار شدند و اعلام کردند باید بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود. اطلاعیه ای که پس از گذشت ساعتی، از رسانه‌های رسمی باشگاه حذف شد.

ظاهرا علت این موضوع، تهدید به جریمه باشگاه استقلال بوده است. مانی غفار مدیررسانه‌ای سابق آبی‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشته است که به مدیران استقلال گفته‌اند بابت انتشار خبر نامه اعتراضی به سازمان لیگ برای تغییر مکان بازی هفته آخر، دو میلیارد جریمه می‌شوید. استدلال کرده‌اند وقتی نامه زده‌اید، دیگر نباید اطلاع رسانی می‌کردید.

در نتیجه باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، تصمیم گرفت تا این اطلاعیه را از رسانه‌های رسمی خود پاک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • علاقه ژیرونا به جذب سرجی روبرتو به عنوان بازیکن آزاد
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟