Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:27:01 GMT

گیشه آمریکا در تصاحب نسخه سینمایی یک بازی ویدئویی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۲۲۷

گیشه آمریکا در تصاحب نسخه سینمایی یک بازی ویدئویی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کُلایدر، فیلم آنچارتد (Uncharted) که اقتباسی از یک بازی ویدئویی به همین نام است، ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ اکران شود اما تاریخ نمایش آن بارها تغییر کرد و به ترتیب به سال ۲۰۱۷، ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ موکول شد. حالا با گذشت نزدیک به ۶ سال، انتظارها برای اکران این فیلم سرانجام به پایان رسیده و سینماهای انگلیس و آمریکا به ترتیب از روزهای ۱۱ (۲۲ بهمن) و ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) آن را روی پرده بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچارتد در اکران افتتاحیه فراتر از انتظارها ظاهر شد و ۴۰ میلیون دلار فروش کرد. پیش‌تر برآورد شده بود این فیلم که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شده، در سه روز اول اکران تنها ۳۵ میلیون دلار بفروشد. 

شروع طوفانی آنچارتد در گیشه، سلسله‌ای از موفقیت را برای استودیو فیلمسازی سونی و تام هالند، هنرپیشه مطرح هالیوودی، رقم زد که همین چند هفته پیش فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از آنها گوی سبقت را از آواتار جیمز کامرون ربود و در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفت. پیش بینی می شود این فیلم ابرقهرمانی در چهار روز پایانی هفته در مجموع ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کند و در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های هفته قرار گیرد. بنابراین هالند در فهرست ۵ فیلم پرفروش این هفته در گیشه آمریکای شمالی دو فیلم دارد.

فروش فیلم آنچارتد در اکران افتتاحیه، برای حوزه اقتباس از بازی‌های ویدئویی شروع موفقی به حساب می رود. این ژانر از فیلم ها معمولا در کسب احترام و موفقیتی که انتظار دارند به مشکل برمی خورند. به عنوان نمونه، در سال ۲۰۱۸ نسخه بازسازی شده بازی مهاجم مقبره (Tomb Rider) در سه روز اول اکران زیر ۲۴ میلیون دلار فروخت. فیلم وارکرفت از دانکن جونز نیز در اکران افتتاحیه خود در سال ۲۰۱۶ به همین ترتیب با استقبال سرد مخاطبان روبه‌رو شد. در این دسته، فیلم سونیک خارپشت یک استثنا بود که در چهار روز اول اکران خود در سال ۲۰۲۰، شروعی طوفانی داشت و ۷۰ میلیون دلار فروش کرد.

دومین فیلم پرفروش این هفته که فیلم سگ به کارگردانی چنینگ تیتوم است، نیز با استقبال فراتر از انتظار تماشاگران روبه‌رو شد. این فیلم کمدی-خانوادگی در چهار روز اول اکران ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت.

سومین رتبه از فهرست پرفروش ترین فیلم های گیشه آمریکا نیز این هفته به فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اختصاص یافت. این فیلم از اواسط ماه دسامبر که اکران شد تاکنون ۷۷۳ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کرده است.

برچسب‌ها فروش فیلم ها روی پرده نقره ای آمریکای شمالی سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروش فیلم ها روی پرده نقره ای آمریکای شمالی فروش فیلم ها روی پرده نقره ای آمریکای شمالی سینمای جهان روز اول اکران میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فروش «تلماسه: قسمت دوم»، اقتباس تحسین‌شده از رمان علمی تخیلی فرانک هربرت، در گیشه‌های جهان از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد و در همین حال «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» که جدیدترین فیلم از هیولاهای سینمایی است هم بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخت. هر ۲ فیلم با مشارکت لجندری انترتینمنت تولید شده‌اند.

پم عبدی و مایک دی لوکا، روسای مشترک گروه موشن پیکچر برادران وارنر، در بیانیه‌ای با تحسین کار تیم‌های بازاریابی و توزیع جهانی، به شرکای خود در لجندری، دنی ویلنوو کارگردان «تلماسه» و آدام وینگارد کارگردان «گودزیلا در برابر کونگ» تبریک گفتند.

تا روز جمعه، «تلماسه: قسمت دوم» ۷۰۰.۶ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت که بازارهای خارج از آمریکا سهم ۴۲۲.۳ میلیون دلاری از آن را داشتند و ۲۷۸.۳ میلیون دلار هم از فروش بلیت در داخل آمریکا به دست آمد. «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» هم بیش از ۳۲۴.۲ میلیون دلار در سطح بین‌المللی و ۱۷۶.۲ میلیون دلار در داخل آمریکا فروخت تا مجموع فروش جهانی آن به ۵۰۴ میلیون دلار برسد.

فیلم‌های برادران وارنر تا همین نقطه از سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند و این موفقیت استودیو را به موفق ترین استودیو از منظر سهم بازار بدل کرده است. این استودیو در عین حال پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ یعنی «باربی» را داشت و قرار است دنباله‌ای برای «بیتل جویس» و «افق» فیلم حماسی ۲ قسمتی کوین کاستنر را اواخر امسال به نمایش درآورد. ماه آینده نیز «فوریوسا: حماسه مکس دیوانه» جوجر میلر که پیش درآمدی بر «مکس دیوانه: جاده خشم» در سال ۲۰۱۵ است، راهی سینماها می‌شود.

کد خبر 6091846

دیگر خبرها

  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد