Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس، گفت: صبح امروز و در ابتدای ورود به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درباره روند بررسی نگاه‌ها پیرامون بودجه و حذف ارز ترجیحی یک گفت‌وشنود میان نمایندگان و مسئولان مربوطه شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علت برگزاری این جلسه این است که بودجه صرفاً نسخه‌ای برای دولت نیست و بر زندگی مردم و امورات جاری همه دستگاه‌ها تاثیرگذار است و با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال آینده آنچه که از هر چیز مهم‌تر است موضوع حذف ارز ترجیحی است؛ لذا در بدو ورود به بررسی بودجه این جلسه غیرعلنی را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید:

انتقادات مجلس به دولت، کم کم دارد تند می شود/ پایداریچی ها در نوک حمله به دولت چکش‌کاری لایحه بودجه در کمیسیون‌ها چقدر زمان می‌طلبد؟

موسوی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان محترم دولت رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی حضور پیدا کرده و به تشریح نظرات کارشناسی این دستگاه‌ها پرداختند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز رؤسای کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه و بودجه و انرژی در رابطه با حذف ارز ترجیحی صحبت کردند و پس از آن شش تن از نمایندگان به قید قرعه صحبت کرده و به تشریح دغدغه‌های خود پرداختند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه بیان کرد: در جریان جلسه امروز نظرات دستگاه‌های امنیتی هم مطرح شد، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کارشناسی این مجموعه را تشریح کرد و پس از ایشان هم رییس کل دیوان محاسبات نیز نظر و نگاه تخصصی این دستگاه را تشریح کرد.

وی افزود: ما در این جلسه بنای رأی‌گیری نداشتیم و هدف این بود که با گفت‌وگو نگاه‌ها و دیدگاه‌های ما نزدیک شود؛ چرا که معتقدیم اگر این طرح قرار است اجرایی شود باید با نزدیکی نگاه‌ها میان مجلس و دولت این اتفاق رقم بخورد.

موسوی درخصوص نتایج اظهار داشت: لزوم و ضرورت هماهنگی بین دولت و مجلس در موضوع بودجه و ارز ترجیحی و همینطور اهمیت در نظر گرفتن یک نظام حمایتی به ازای حذف ارز ترجیحی به عنوان محورهای مهم این جلسه از سوی رئیس محترم مجلس در قالب جمع‌بندی پایانی مطرح شد.

23219

کد خبر 1604923

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی حذف ارز 4200 تومانی حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل