Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@01:44:54 GMT

آخرین وضعیت ذخایر سدها

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۲۰۳۰

آخرین وضعیت ذخایر سدها

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن 150 روز از سال آبی تا 30 بهمن‌ماه (سال آبی 1401-1400) مجموع حجم ذخایر آب در مخازن سدهای کشور به حدود 21.7 میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر 20 درصد کاهش است.

فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این خصوص اظهار داشت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد، میزان حجم ورودی‌های سال آبی جاری کاهشی معادل 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته دارد، اما با توجه به اینکه ذخایر برفی سال جاری تاکنون نسبت به سال قبل بیش از دوبرابر بوده، ذوب برف در ماه‌های آتی باعث رشد ورودی‌ به سدها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان پرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و سدهای استان خوزستان در شرایط فعلی به ترتیب حدود 10، 17، 35 و 49 درصد بوده و با توجه به بارش‌های مناسب جنوب کشور در سال جاری، سدهای استان هرمزگان تقریبا در شرایط پرشدگی کامل قرار دارند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: ذخایر سد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

 داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور