Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: تشکل های کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر با عین اله کشاورز ترک سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: انتخاب شما را با توجه به سوابق درخشان کاری و علمی تبریک می گوییم و امیدوارم این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اظهار اینکه مشکلات پرداخت عیدی، حقوق کارگران و اخراج های آنان در آخر سال بزرگترین گرفتاری اسفند ماه اداره کار و تشکل های کارگری است است افزود: امیدوارم با تدابیر مدیرکل مشکل تعدیل نیروی انسانی و عدم پرداخت های معوقه کارگران از سوی برخی کارفرمایان در شب عید حل شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال و تاکید ایشان بر موضوع تولید گفت: فقدان امنیت شغلی کارگران موضوع نگران کننده ای است که به اصل تولید آسیب می زند.

این فعال کارگری با اشاره به آمار فعالیت حدود ۴ هزار واحد تولیدی در استان گفت: خانه کارگر معتقد است نیمی از این واحدها تعطیل کامل اند و نیم دیگر زیر ظرفیت های اسمی فعالیت می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به ظرفیت های نیمه فعال در صنایع گفت: زمانی در البرز ۷۰ هزار بیمه شده داشتیم که هم اکنون ۳۵ هزار نفر است که با تدبیر ادارات کل کار و صنایع می شود این ظرفیت را بالا برد.

کریمی خواستار فعال شدن اداره کار برای افزایش فعالیت تشکل های قانونی کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد و بیان کرد: حضور نمایندگان واقعی کارگران و کارفرمایان در تشکل های مربوطه دغدغه جامعه کارگری است .

وی با اظهار اینکه بعضا مشاهده شده در هیئت های تشخیص و حل اختلاف کارگری نمایشگاه دار، آپاراتی، پیمانکاران نیروی انسانی و مدیر کاریابی ها عضو هستند افزود: این مسائل شائبه منفی در ذهن ها ایجاد می کند که نیازمند بررسی قوی تری است.

کارگران قرارداد سفید امضا در حین حوادث مشکل اساسی دارند

ابوالفضل چگینی عضو کمیته بیمه و درمان استان قزوین نیز گفت:  کارگران قرار داد سفید امضا در زمان حوادث حین کار ، جرات پرکردن فرم حادثه را ندارند که نیازمند ورود بازرسان اداره کل کار است.

وی افزود: قراردادهای ۹ ماهه و ۱۱ ماهه کاریابی ها با کارگران و اخراج هماهنگ با برخی کارفرمایان، موجب چالش اساسی برای کارگران است.

این فعال کارگری با اظهار اینکه رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت عیدی کارمندی به کارگران طرف قرارداد مستقیم با شهرداری ها گفت: این موضوع آسیب جدی روحی روانی به این قشر زحمتکش وارد می کند .

رادفر، مدیر تعاونی مصرف کارگران استان قزوین نیز بیان کرد: متاسفانه فقط یک تعاونی مصرف برای کارگران استان به طور کامل فعال است که باید برای حل این موضوع چاره اندیشی شود.

وی افزود: تعاونی های مصرف سوپاپ اطمینان حوزه توزیع کشور محسوب می شوند که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود

فاطمه دیدار نو، دبیر کانون زنان کارگر استان قزوین نیز گفت: ایجاد بازارچه های فصلی برای ارایه مخصولات زنان بد سرپرست و سرپرست خانه وار به همکاری شهرداری ها می تواند اقتصاد انان را احیا کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان قزوین کار و رفاه اجتماعی سالن اجتماعات مشکلات حقوق نیروی انسانی شب عید مقام معظم رهبری جامعه ذهن درمان عیدی شهرداری زنان اقتصاد اداره تعاون قزوین اجرایی خانه کارگر کارگر استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود

محسن افشارچی، شامگاه سه شنبه در دیدار تشکل‌های کارگری استان وضعیت کشور را خاص عنوان کرد و گفت: اصلی ترین و موثرترین نقش را در تولید کارگر بر عهده دارد به طوری که اگر کارگر نباشد انگار هیچ چیزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنظیم عرضه و تقاضا به بهبود حقوق و دستمزد جامعه کارگری کمک خواهد کرد، گفت: بنده شخصا نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من و تیم همراه بوده است.

افشارچی توجه به نیازهای قشر کارگری را ضروری عنوان کرد و افزود: باید متوجه بود که قشر کارگر غیر از خدا هیچ پناهی ندارد، لذا توجه به این قشر باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات انجام شده در ارتقای کیفیت اتوبان زنجان- قزوین گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شد و برای بخش باقی مانده هم قول سه هزار میلیارد ریال برای ادامه کار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه جزو پروژه‌های برزمین مانده بود، اظهار کرد: اتوبان زنجان به تبریز در دست استان نیست و به بانک ملی باز می گردد که در حال رایزنی برای حل این موضوع هم هستیم.

مقام عالی دولت در استان زنجان در ادامه به محدودیت کارت‌های سوخت آزاد اشاره و تصریح کرد: این مشکلات سراسری است اما قبول دارم که در زنجان سختگیری می‌شود و باید دقت بیشتری شود.

افشارچی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حل مشکلات پیش روی احداث واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در این رابطه اقداماتی انجام شده که یکی از مسائل موضوع کاهش اقساط بود که برای حل این معضلات باید فرآیندها را اصلاح کرد و در عین حال باید توجه کرد که انبوه‌سازی صنعتی مسکن قیمت احداث را کاهش می‌دهد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این آیین با بیان اینکه این ایام فرصتی برای دور هم جمع شدن و شنیدن است، گفت: هر چند در طول سال هم اقداماتی برای حل مشکلات انجام شده در این میان کارفرمایان هم همراهی لازم را داشته‌اند و از ابزارهای تشویقی برای افزایش راندمان کار و بهره‌وری استفاده شده است.

ابوافضل رفیعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود در واحدهای تولیدی دلگرمی برای کارگران ایجاد شود، افزود: امنیت شغلی از دغدغه‌های جامعه کارگری است که پیگیری هم شده ،ولی در نهایت این قانون است که یا باید به صورت کلی اصلاح شود یا قانون بالادستی مصوب شود.

این مقام مسئول طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در بین جامعه کارگری را از دیگر مسائل پیش روی جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در این مورد در جلساتی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری تشکیل و تصمیم‌گیری می‌شود که طرح طبقه‌بندی از جمله این مسائل است.

معاون استاندار زنجان گفت: مواردی هم در کارگروه اجتماعی پیگیری می‌شود و این مسائل به لحاظ عاطفی احساسی و انسانی قابل توجه است.

وی در خصوص موضوع زباله گردی نیز گفت: اغلب زباله‌گردها تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند با این حال گاهی برای حل مشکلات موردی زباله‌گردی می‌کنند.

وی یادآور شد: این افراد اغلب از پذیرش اشتغال به صورت موظفی استنکاف می‌کنند ولی در هر صورت تلاش می‌شود این افراد که تعداد آنها زیاد نیست، ساماندهی شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود