Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز؛جهان باید برای رویارویی بالقوه با ظهور سویه‌های بیشتر آماده شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، به شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: واکسیناسیون و کم خطر بودن سویه امیکرون و پایان همه‌گیری واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آدهانوم افزود: این روایت در زمانی که هفته‌ای 70 هزار نفر از یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان جان خود را از دست می دهند، صادق نیست.
اعلام پایان همه‌گیری برای زمانی که 83 درصد از مردم آفریقا هنوز تنها یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و زمانی که نظام‌های سلامتی همچنان تحت فشار و شکست سنگین شمار زیاد مبتلایان به این بیماری قرار دارند و نیز زمانی که یک ویروس بسیار قابل انتقال تقریباً کنترل نشده در گردش است و نظارت بسیار کمی برای ردیابی تکامل آن وجود دارد، درست نیست.
وی همچنین هشدار داد که جهان باید برای رویارویی بالقوه با ظهور سویه‌های بیشتر آماده شود. در واقع، شرایط برای ظهور انواع خطرناک‌تر و قابل انتقال‌تر کرونا ایده‌آل است.
براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از 65 درصد از کل جمعیت آمریکا به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، یعنی یا دو دز واکسن فایزر یا مدرنا و یا یک دز واکسن جانسون و جانسون دریافت کرده‌اند.
سویه امیکرون نوع جدید کرونا برای اولین بار  آذر ماه در آفریقای جنوبی مشاهده شد که اکنون در سراسر قاره‌ها ظاهر شده است.

برزیل دومین رکورددار قربانیان در جهان
مجموع آمار مبتلایان به کووید-19 در جهان تاکنون به 423 میلیون و 805 هزار و 957 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 901 هزار و 278 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 348 میلیون و 835 هزار و 973 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
 بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از 80 میلیون مبتلا و بیش از 959 هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
هند نیز هم اکنون با آمار بیش از 42.8 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 28.1 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل با بیش از 643 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید 19 در جهان محسوب می شود و هند با بیش از 511 هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
روسیه نیز با گذشتن از آمار 344 هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.
فرانسه همچنین با ثبت بیش از 22.2 میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.
همچنین ایران نیز با مجموع شش میلیون و 925 هزار و 485 ابتلا و 134 هزار و 798 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، هلند، کلمبیا، لهستان، مکزیک، اندونزی، اوکراین، ژاپن، آفریقای جنوبی، فیلیپین، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، پرو، کانادا، مالزی، پرتغال و استرالیا نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 224 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

احتمال تایید دومین دُز یادآور واکسن کرونا در آمریکا
سازمان غذا و داروی ایالات متحده در نظر دارد تزریق دومین دُز یادآور واکسن کرونا را تایید کند.
 "وال استریت ژورنال" روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع داخلی گزارش داد که تنظیم کنندگان مقررات دارویی ایالات متحده در حال بررسی مجوز تزریق چهارمین دُز واکسن کووید-19 (یا همان دومین دز یادآور) در پاییز هستند.
در این گزارش آمده است: سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی داده‌ها برای ارائه مجوز دومین دُز یادآور واکسن های کرونای فایزر - بیو.ان.تک و مدرناست.
در این گزارش آمده است که برنامه ریزی هنوز در مراحل اولیه است و اعطای این مجوز بستگی به این موضوع دارد که آیا تزریق دُز یادآور دوم برای همه بزرگسالان یا گروه های سنی خاص مجاز باشد و اینکه آیا واکسن باید سویه اُمیکرون را هدف قرار دهد یا فرمول متفاوتی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این سازمان افزود: هیچ تصمیمی نهایی نیست و در صورتِ ظاهر شدن سویه جدید ممکن است لازم باشد که دُزهای یادآور زودتر در دسترس قرار گیرند.

ویتامین ها در درمان کووید 19 موثر نیستند
محققان می گویند ویتامین C، ویتامین D و زینک (روی) برای کاهش احتمال مرگ بیمار در اثر کووید19 تاثیری ندارند
به گزارش ساینس دیلی، بررسی 26 مطالعه که شامل بیش از 5600 بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان بود، نشان داد که مصرف ریزمغذی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین C، ویتامین D و زینک، احتمال مرگ بیمار بر اثر کووید 19 را کاهش نمی‌دهد.
در اوایل پاندمی، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی انواع ریزمغذی‌ها را به عنوان درمان‌های بالقوه برای بیماری کووید 19 امتحان کردند. اخیراً، برخی مکمل‌ها به عنوان جایگزینی برای واکسن‌های ایمن و اثبات شده معرفی شده اند.
با این حال، دکتر «عزیزالله بران»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تولدو اوهایو آمریکا، می‌گوید: «بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که اگر زینک، ویتامین D یا ویتامین C مصرف کنند، می‌توانند به پیامد بالینی کووید 19 کمک کنند. اما تاکنون صحت این موضوع تأیید نشده است.»
یافته‌ها نشان داد هیچ کاهشی در مرگ و میر افرادی که تحت درمان با ویتامین D، ویتامین C یا زینک بودند در مقایسه با بیمارانی که یکی از این سه مکمل را دریافت نکردند، وجود نداشت.
تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که درمان با ویتامین D ممکن است با نرخ کمتر لوله گذاری برای تنفس مصنوعی و اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان همراه باشد، اما برای تأیید این یافته به مطالعه دقیق‌تری نیاز است.
ویتامین C و زینک با اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان یا کاهش احتمال نیاز بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی مرتبط نبودند.
محققان هشدار می‌دهند که این مطالعه نباید به این صورت تفسیر شود که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مضر هستند یا باید از مصرف آن‌ها پرهیز کرد، بلکه واضح است که این مکمل‌ها در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از کووید 19 مؤثر نیستند.

بیل گیتس: یک "بیماری همه‌گیر جدید" خواهیم داشت
روز جمعه بیل گیتس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه سویه اومیکرون نوعی واکسن قوی کرونا محسوب می‌شود، گفت: "ما یک بیماری همه‌گیر جدید خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" متفاوت خواهد بود؛ ما ابزاری برای ریشه‌کنی این پاتوژن نداریم!
 "بیل گیتس" مدیر عامل شرکت ماکروسافت روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ سخنانی را درباره ویروس اومیکرون و آینده ویروس کرونا داشته و ویروس اومیکرون را نوعی واکسن دانست که مصونیت گسترده‌ای ایجاد خواهد کرد.
او در این نشست گفت: "خود ویروس، به‌ویژه گونه‌ای به نام «اومیکرون»، نوعی واکسن است یعنی هم ایمنی سلول B و هم سلول T در بدن مبتلایان ایجاد می‌کند و نسبت به ما و واکسن‌ها، مصونیت بهتری در جمعیت مردم جهان ایجاد کرده است."
بیل گیتس همچنین درباره راه‌های درمانی انجام شده تصریح کرد: مایه تاسف است که ما در زمینه درمانی کار بزرگی انجام ندادیم؛ فقط دو سال بعد درمان خوبی داریم؛ واکسن‌ها دو سال طول کشید تا به مازاد عرضه برسد؛ امروزه تعداد واکسن‌ها بیشتر از تقاضا برای واکسن است و این مناسب نیست.
وی در مورد به وجو آمدن همه‌گیری دیگر گفت: ما یک بیماری همه‌گیر دیگر(جدید) خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" ـ عامل بیماری‌زا ـ متفاوت خواهد بود؛ ما ابزاری برای ریشه‌کنی این پاتوژن نداریم و می‌خواهیم نسل جدیدی از واکسن‌های مناسب داشته باشیم؛ در حالت ایده‌آل، ما از شر خانواده‌ ویروس‌های تنفسی از جمله خانواده آنفلوآنزا و خانواده کرونا خلاص می‌شویم.
بیل گیتس یادآور شد: بنابراین ما بازگشت‌هایی خواهیم داشت اما آن‌ها سطوح معمولی‌تری از آنفوآنزای فصلی خواهند بود که البته معمولاً همه چیز را تعطیل نمی‌کنیم؛ اگرچه در آینده احتمالاً درجاتی از پوشیدن ماسک را داشته باشیم اما ما سطح مرگ و میر را در سطح حاد امروزی نخواهیم داشت.



/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون بیماری همه گیر میلیون مبتلا ایالات متحده د ز یادآور کووید 19 یک بیماری ویتامین D ویتامین C مرگ و میر همه گیری واکسن ها بیل گیتس دومین د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!