Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@14:25:47 GMT

نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۲۹۷۴

نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده است

نایب رئیس مجلس گفت: روش نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده و کمیسیون تلفیق نیز هیچ جابجایی در ارقامی که مدنظر دولت بود، ایجاد نکرده است.

به گزارش ایرنا، «احمد راستینه» در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه (اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۸ اصل ۴۳ مبنی بر جلوگیری از سلطه بیگانگان بر اقتصاد کشور اظهار کرد: در سال گذشته و زمان بررسی لایحه بودجه، نمایندگان تاکید داشتند که چرا دولت بیشتر از آنچه که امکان صادرات هست، پیشنهاد فروش نفت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان پیشنهادهایی عکس سال گذشته مطرح می کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس افزود: دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده هر بشکه نفت حدود ۶۰ دلار فروخته شود. ولی برخی پیشنهاد فروش نفت بر اساس ۷۰ دلار را مطرح می کنند.در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که مانند بچه پولدارها هزینه نکنید! اما متاسفانه به هیچ کدام از مصادیق و گزارشات علمی پایبند نیستیم.

وی ادامه داد: در گزارش امروز رئیس دیوان محاسبات آمده که کل فروش فرآورده های نفتی تا به امروز کمتر از ۳۰ درصد بوده است، چطور ممکن است آنچه که امکان تحقق آن وجود ندارد، مبنای برنامه ریزی شود.

راستینه، اتکا به منابع توهمی را موجب کسری بودجه و تورم دانست و افزود: امروز در حال اتخاذ تصمیمات غلطی در بودجه هستیم و نباید بر مبنای منابعی برنامه ریزی کرد که امکان تحقق آنها وجود ندارد. زیرا این نوع برنامه ریزی سبب سلب اداره کشور از دولت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: چرا باید افزایش حقوق به میزانی باشد که تورم نیز افزایش یابد و قدرت خرید مردم کاهش یابد، با این اقدامات پایه پولی کشور نیز به شدت تضعیف می‌شود.

«علی نیکزاد ثمرین» نایب رئیس مجلس ضمن وارد نداستن اخطار این نماینده مجلس گفت: لایحه در حال بررسی را دولت به مجلس پیشنهاد داده، ضمن اینکه در گزارش امروز صبح دولت نیز آمده بود فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده و کمیسیون تلفیق نیز هیچ جابجایی در ارقامی که مدنظر دولت بود، ایجاد نکرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس دولت فروش نفت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت