Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:44:49 GMT

آمادگی بغداد برای دور پنجم مذاکرات ریاض ـ تهران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۴۴۰

دولت عراق اعلام کرد به زودی دور پنجم مذاکرات عربستان و ایران در بغداد برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های این کشور قرار گرفت ضمن اعلام این خبر، تفاهم بین ایران و عربستان را برای منطقه و جهان امری مهم توصیف کرد.

براساس این بیانیه قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در جریان استقبال از سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران و هیئت همراه دو طرف توسعه روابط عراق و ایران و همکاری مشترک در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور دوست و برادر را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاعرجی همچنین روابط دو جانبه را راهبردی و تاریخی اعلام و بر لزوم استفاده از تجارب دو کشور تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق سپس با اشاره به آماده سازی برای آغاز دور پنجم مذاکرات بین تهران و ریاض، تفاهم بین ایران و عربستان را برای منطقه و جهان مهم و از حمایت گسترده عراق برای تحقق این تفاهم خبر داد.

به گفته الاعرجی عراق عراق به نتایج دور پنجم مذاکرات که به زودی در بغداد برگزار می‌شود، خوبشین است.

این مقام عراقی همچنین با اشاره به قرارداد 1975 الجزایر بر اهمیت اجرایی شدن آن در راستای منافع دو کشور همسایه تاکید کرد اما خبرداد ما نیازمند اقداماتی حقوقی بری اجرایی کردن آن هستیم.

سردار احمدی مقدم هم در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و مبادله تجارب با عراق در راستای منافع دو کشور اعلام کرد.

گفتنی است وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ ادعا کرده با وجود عدم احراز هیچ پیشرفتی در چند دور سابق، ریاض به‌دنبال پنجمین نشست گفتگوها با ایران است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دور پنجم مذاکرات دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود