Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به همتای فرانسوی اطمینان خاطر داده که نظامیان روس بعد از اتمام رزمایش خود، خاک بلاروس را ترک می‌کنند.

این در حالی است که بلاروس و روسیه رزمایش مشترکی را که قرار بود امروز یکشنبه خاتمه یابد تمدید و دلیل آن را نظامی سازی اوکراین از سوی ناتو و تشدید تنش‌ها در شرق این کشور عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، نیروهای بلاروس و روسیه در شمال اوکراین مشغول برگزاری رزمایش هستند.

همزمان، الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون و پوتین در تماس تلفنی که امروز داشتند درباره لزوم یافتن راهی دیپلماتیک برای برون رفت از بحران اوکراین اتفاق نظر داشتند.

با این حال، الیزه از این تماس به عنوان آخرین تلاش‌های ماکرون برای جلوگیری از وقوع جنگ آن هم در شرایطی یاد کرد که آمریکا مدعی شده همه شواهد حاکی از آمادگی مسکو برای حمله است.

روسیه اما می‌گوید دنبال جنگ نیست و امیدوار است کی یف با بازگشت به تعهدات خود در چارچوب مینسک، حقوق مردم منطقه دونباس را که روس تبار هستند، رعایت کند.

همچنین عدم عضویت اوکراین در ناتو خط قرمزی است که مسکو تخطی از آن را برنمی تابد.

کد خبر 5429438 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه اوکراین فرانسه ولادیمیر پوتین امانوئل ماکرون بلاروس رزمایش اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسکو رژیم صهیونیستی ناتو عراق مذاکرات وین فلسطین کی یف ولادیمیر پوتین سوریه ایران جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند