Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اولین روز از بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: در اولین روز بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ و پیش از آغاز جلسه علنی، تمام ارکان تدوین بودجه دولت در یک جلسه غیرعلنی در مجلس حضور پیدا کرده و به منظور همفکری و هماهنگی و بیان نظرات و دیدگاه‌ها درخصوص مسائل بودجه‌ای و ارز ترجیحی نکاتی را مطرح و نمایندگان و همچنین رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی نیز سخنانی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از آن مجلس وارد بررسی ردیف‌های درآمدی بودجه شد و امروز از تبصره یک لایحه بودجه و مسائل مرتبط با درآمدهای نفتی مصوب شد که میزان صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار صورت بگیرد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس درباره طرح برخی نگرانی‌ها از سوی برخی از نمایندگان در خصوص امکان رسیدن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در جلسه علنی، گفت: براساس صحبت‌های مسئولان مرتبط در کمیسیون تلفیق بودجه و بررسی توان کشور، این مصوبه در کمیسیون تلفیق نهایی شده و وزارت نفت اعلام کرده توان کافی برای رسیدن به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای سال آینده وجود دارد.

موسوی بیان کرد: براساس قوانین بالادستی هر سال مبلغی از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و امسال این سهم حدود ۴۰ درصد خواهد بود و تا اینجا دولت برای استقراض از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم واریزی نتوانسته اجازه‌ای از مقام معظم رهبری دریافت کند، لذا تمام ۴۰ درصد از سهم فروش نفت به صندوق واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس تأکید رئیس مجلس به دلیل عدم موافقت با استقراض دولت از منابع صندوق توسعه ملی، دولت باید به صورت مکتوب برنامه خود را برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اعلام کند، چرا که پیش از این دولت‌ها از سهم واریزی خود به صندوق توسعه با اذن مقام معظم رهبری استقراض می‌کردند که تاکنون این اجازه به دولت داده نشده است. البته به صورت شفاهی مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش فروش نفت و رسیدن آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در سال آینده بخشی از پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای جبران این کمبود است، اما تأکید شد که برنامه و راهکار برای این موضوع به صورت مکتوب نیز اعلام شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: مصوبه دیگر مجلس در خصوص اختصاص سهم مناطق محروم و نفت‌خیز از منبع حاصل از فروش نفت بود که مصوب شده است، ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال آینده به استان‌ها و مناطق محروم و نفت‌خیز اختصاص یابد و براساس شاخص‌های محرومیت این منابع توزیع خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در جلسه امروز مقرر شد که تمام احکام نظارتی بودجه در سال ۱۴۰۰ اعمال شده در سال آینده نیز تداوم یابد./خانه ملت

منبع: فردا

کلیدواژه: سید نظام الدین موسوی یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس کمیسیون تلفیق صندوق توسعه سال آینده فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تایید نهایی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ، بیان کرد: در جلسات علنی هفته گذشته مجلس ایرادات مالیات بر سوداگری بررسی و انجام شد و طبق روال قانونی طرح برای بررسی و تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

زمان پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مشخص شدوی با تاکید بر اینکه با تایید نهایی این طرح ، عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند، گفت: این قانون بیش از 100 سال است که در بیش از  140 کشور جهان اجرا می‌شود که با تبدیل شدن این طرح به قانون ما نیز آن را در کشور اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:با تبدیل شدن این طرح به قانون و اجرای درست و دقیق آن ، بساط سوداگری و دلال بازی از این بازارها تا حد زیادی جمع می‌شود.

طغیانی با اشاره به انتشار برخی از اخبار در فضای مجازی بیان کرد:طبیعی است که ذی نفعان اصلی با انتشار اخبار ناقص و بدون ذکر معافیتهای گسترده و حذف تورم از عایدی و غیره اذهان عموم مردم را مشوش کنند. لذا لازم است با انتشار اخبار درست به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در توضیح اینکه طرح مالیات بر سوداگری چه کسانی را هدف گرفته است؟ گفت: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود