Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم گودرزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، درباره میزان واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش فقط می تواند آمار واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را اعلام کند، اعلام آمار واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال با تصمیم ستاد مقابله با کرونا به عهده وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۹۲.۶۲ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ تا امروز (۳۰ بهمن ماه) دز اول واکسن را دریافت کرده اند. همچنان این روند واکسیناسیون ادامه دارد و معمولا هفته ای ۲ بار آمار جدید واکسیناسیون دانش آموزان استخراج و ارائه می شود.

۸۷.۸۷ درصد معلمان ۲ دز واکسن دریافت کرده‌اند

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین ۹۴.۰۹ درصد فرهنگیان تا امروز دز اول و ۸۷.۸۷ درصد فرهنگیان دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای ترغیب بیشتر دانش آموزان به انجام واکسیناسیون توضیح داد: سه کانال سلامت محور در شبکه شاد وجود دارد که در این کانال ها هر روز مطالب مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اقدامات پیشگیری از کرونا و نقش واکسیناسیون در قالب هایی بر اساس سلیقه دانش آموزان بارگذاری می شود.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: یکی از کانال ها ۲ میلیون و ۲ کانال دیگر ۳۰۰ هزار عضو دارد. همچنین یکی از این کانال ها مخصوص کارکنان آموزش و پرورش است که ترکیبی از مدیران، دبیران و مراقبان سلامت هستند که بیش از ۳۰۰ هزار عضو دارد.

گودرزی ادامه داد: در این کانال به مراقبان سلامت و دبیران موارد لازم درباره انجام واکسیناسیون و اقدامات پیشگیری از کرونا اطلاع رسانی می شود که آنها هم به صورت آبشاری آموزش را به دانش آموزان انتقال می دهند.

معلمان واکسینه نشده سرکلاس حاضر نشوند

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره شرایط کار معلمان واکسینه نشده یادآور شد: بر اساس بخشنامه ای که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است و ما هم به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرده ایم، معلمان هم مانند سایر کارکنان دولت باید رصد شوند و با آنهایی که واکسینه نشدند، مطابق قانون رفتار شود.

وی تاکید کرد: معلمانی که واکسینه نشدند، نباید که سر کلاس حاضر شوند. حراست ادارات کل آموزش و پرورش باید این موضوع را بررسی کنند و پس از شناسایی این معلمان، تشویق و اقناع سازی انجام دهند تا آن دسته از معلمان واکسینه نشده هم واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از ۶ میلیون دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور تحصیل می کنند که واکسیناسیون آنها از مهر ماه و واکسیناسیون فرهنگیان نیز از مرداد ماه امسال آغاز شده است.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس آموزش برخط دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس آموزش برخط مدارس بازگشایی مدارس آموزش برخط دانش آموزان واکسیناسیون دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود