Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران علاقمندان به سفر و حضور در فضای باز که خواهان یک همراه پایدار و راحت برای ماجراجویی در خشکی و آب هستند، احتمالا شیفته زی-ترایتون 2.0 خواهند شد. این خانه متحرک آبی‌خاکی ترکیبی از یک سه چرخه، قایق، و یک کمپر است که می تواند دو نفر را در یک سفر بی وقفه در قاره های مختلف یا یک سفر کوتاه عاشقانه آخر هفته همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این وسیله نقلیه زاییده فکر آیگرس لوریس، طراح و دوچرخه‌سوار ماجراجو اهل کشور لتونی، و نسخه اصلاح شده و آماده تولید انبوه از نمونه اولیه زی-ترایتون است که در سال 2020 معرفی شده بود. به رغم این که نمونه اولیه این وسیله نقلیه نیز کاملا کاربردی بود، اما نیاز به بهبود و اصلاحاتی در طراحی و ساخت داشت تا به یک گزینه انقلابی تبدیل شود که مردم می توانند در سفرهای خود برای کاوش و ماجراجویی در فضای باز از آن استفاده کنند.

پس از یک سال و نیم پژوهش و توسعه، نسخه آماده تولید انبوه زی-ترایتون 2.0 معرفی شده و در کوهستان آلپ، پاریس، دریاچه ژنو، آمستردام، و برلین با موفقیت آزمایش شده است. به گفته لوریس، هر فردی که زی-ترایتون را امتحان و آزمایش کرده است از راحتی، فناوری، و کاربرد این وسیله نقلیه ترکیبی شگفت‌زده شده است.

زی-ترایتون 2.0 گزینه ای جادارتر در مقایسه با نمونه اولیه محسوب می شود و از بدنه فایبرگلاس و فریم فولادی برای یکپارچه نگه داشتن کل مجموعه بهره می برد. قسمت هایی از این خانه متحرک آبی‌خاکی نیز چاپ سه بعدی شده اند.

دوستدار محیط زیست بودن زی-ترایتون 2.0 تنها به ساخت آن محدود نمی شود. در واقع، این وسیله نقلیه از یک باتری الکتریکی نیرو می گیرد و دارای پنل های خورشیدی روی سقف برای تامین انرژی مورد نیاز خود است. اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری زی-ترایتون 2.0 ارائه نشده، اما تایید شده که برد حرکت آن در خشکی 31 مایل (50 کیلومتر) و روی آب 12 مایل (20 کیلومتر) است.

زی-ترایتون 2.0 با وزن بیش از 200 کیلوگرم اندکی بازطراحی نسبت به نمونه اولیه برای امکان استفاده از صندلی قابل تنظیم را تجربه کرده است. این وسیله نقلیه هفت دنده با سامانه تعلیق، ترمزهای دیسکی هیدرولیک، و یک موتور دوچرخه الکتریکی برای کمک به حرکت در خشکی گزینه ای راحت برای استفاده توسط دو سرنشین است.

فضای داخلی کمپر که در خشکی و روی آب قابل استفاده است امکان نشستن و خوابیدن راحت دو سرنشین را فراهم می کند. تغییر وضعیت از حرکت در خشکی به آب سریع و آسان صورت می گیرد و در کمتر از پنج دقیقه می توان با جمع کردن چرخ ها، افزودن شناورهای پایداری، و پایین آوردن موتور قایق الکتریکی از کابین این کار را انجام داد. همانند یک قایق عادی، ابزارهای کنترل در زی-ترایتون 2.0 وجود دارند. در صورت اتمام نیرو، امکان هدایت این وسیله نقلیه به صورت دستی و با استفاده از پارو وجود دارد.

زی-ترایتون 2.0 مجهز به هر آن چیزی است که در سفر روی خشکی و آب نیاز دارید. این وسیله نقلیه دارای فضای بار برای چمدان، درگاه های شارژ یو‌اس‌بی، رادیو بلوتوث، و البته سامانه جی‌پی‌اس است. همچنین، برای راحتی بیشتر مسافران میزی تاشو و یک گلدان در زی-ترایتون 2.0 تعبیه شده اند.

امکان پیش سفارش زی-ترایتون 2.0 وجود دارد و احتمالا در سال 2023 روانه بازار آمریکا خواهد شد. انتظار می رود عرضه این محصول در اروپا تا پایان سال 2022 با قیمت پایه 14500 یورو صورت بگیرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ فخرالدین رستم پور افزود: در راستای اجرای این طرح با خودروهای فاقد پلاک، پوشش و مخدوشی پلاک، تغییر وضعیت خودرو، ناخوانا بودن پلاک و سایر حرکات مخاطره آمیز در معابر درون و برون شهری شهرستان برخورد می شود.

وی گفت: در راستای تدابیر  فرمانده محترم انتظامی استان و براساس مطالبات شهروندان این طرح با بسیج امکانات از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت اجرایی شده است.

رستم پور با عنوان اینکه قانون برای متخلفان در این زمینه محکومیت هایی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب اظهار کرد: در اجرای این طرح ضمن توقیف وسیله نقلیه توسط ماموران انتظامی، پرونده قضایی برای فرد متخلف تشکیل شده و برای ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

وی با اعلان اینکه پلیس اجازه نمی دهد عده معدودی به هر بهانه و انگیزه ای امنیت و نظم عمومی را خدشه دار کنند، گفت: پلس قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد.

رستم پور افزود: از شهروندان عزیز تقاضا داریم هر گونه موارد مشکوک را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و خادمان خود را برای تداوم امنیت پایدار یاری کنند.

رستم پور افزود: سامانه پیامک ۱۱۰ با سرشماره تلفن ۱۱۰۴۴ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت درخواست‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی همشهریان عزیز است .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: تلفن گویای ۱۹۷ نیز به طور شبانه‌روزی آماده دریافت انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و شکایت شما از فراجا است.

 

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد