Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:41:57 GMT

وزارت کشور: زائران عتبات بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۴۹۳۳

وزارت کشور: زائران عتبات بیمه می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

حسین قاسمی، با اشاره به نشست امروز مسئولان این وزارتخانه با مدیران وزارت خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، ناجا و بیمه مرکزی برای فراهم کردن تمهیدات بیمه‌ای زائران و مسافران عراق که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه پیگیر لغو روادید زائران عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه با توجه به شور و اشتیاق مردم پیش‌بینی می‌شود آمار تردد به کشور عراق افزایش یابد، لغو روادید مسافران عراق که از مرز زمینی به این کشور سفر می‌کنند را از مسائل مهم در بحث لغو روادید بین دو کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به برخی مشکلات پیشِ روی مسافران عراق و زائران عتبات عالیات، تصریح کرد: هزینه درمان در عراق بالاست و هزینه ورودی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور حتی اگر درمانی انجام نشود، صد دلار است.

قاسمی یادآور شد: به همین منظور شرایط بیمه‌ای خاصی برای زائران ایرانی و مسافرانی که قصد عزیمت به عراق را دارند فراهم می‌شود و این افراد بیمه‌نامه دریافت می‌کنند. بیمه‌نامه باید مورد تأیید شرکت بیمه مرکزی و شرکت‌هایی باشد که در عراق خدمات ارائه می‌دهند تا پوشش کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: قرار شد با هماهنگی‌های انجام شده این موضوع اجرایی و پیگیری شود که ان‌شاء‌الله در زمان مناسب خود عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پاسخ به اینکه آیا مبلغی برای پرداخت هزینه بیمه مشخص شده است، گفت: این مکانیسمی است که خود صنعت بیمه مشخص می‌کند و هنوز به مرحله مشخص شدن هزینه پایه‌ای نرسیده‌ایم. البته تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای ایران در عراق فعالیت می‌کنند و بر اساس روز، مدت و نوع بیمه شرکت‌های بیمه به‌صورت تخصصی ورود می‌کنند.

قاسمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مرز‌های کشور امن است و ورود اتباع افغانستانی به کشور ادامه دارد یا نه، گفت: خوشبختانه مشکل ناامنی در مرز نداریم، اما با توجه به شرایطی که افغانستان دارد، همچنان شاهد ورود غیرقانونی برخی اتباع این کشور به مرز‌های ایران هستیم که این افراد دستگیر و از مرز طرد می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت کشور زائران ایرانی عراق بیمه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد

هواپیمایی سپهران از ایران کم تاخیر ترین شرکت در بین تمامی شرکت های بین المللی فرودگاه نجف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رسمی کشور عراق ، هواپیمایی سپهران عنوان نخست کمترین تاخیر را در فرودگاه پرتردد نجف بدست آورد.

هواپیمایی سپهران در این رده بندی بالاتر از شرکت های مطرح جهان همچون قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، فلای دبی و حتی هواپیما ملی عراق قرار گرفت و برگ زرینی در صنعت هوانوردی ایران را خارج از مرزهای کشورمان ثبت کرد.

هواپیمایی سپهران بیش از 208 پرواز در ماه به فرودگاه نجف از تهران و مشهد انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد