Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه قرار است بخشی از عواید ناشی از حذف ارز ترجیحی برای جبران کسری بودجه‌ی دولت هزینه شود، به معنای زدن از سفره‌ی مردم است. باید بهبود معیشت مردم اولویت اول اصلاحات اقتصادی باشد.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در شرایط فعلی کشور، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک امر انکارناپذیر است، اما اینکه این اتفاق چه طور رخ دهد و با حذف آن، معیشت مردم آسیب نبیند، موضوع مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌دهد که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه نه برای مقابله با فساد‌ها و بهبود معیشت مردم، بلکه برای جبران کسری بودجه‌ی دولت اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده است. شواهد موجود در لایحه بودجه نیز این موضوع را کاملاً تأیید می‌کند. این شرایط نگران کننده است و به زعم برخی به معنی کوچک‌تر شدن سفره‌ی مردم و اعمال فشار اضافی بر خانواده‌های ایرانی است که در حال حاضر نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این ارتباط با علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به گفتگو نشستیم که در ادامه تقدیم می‌شود.

رضایی با اشاره به مضرات ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بیان کرد: در عمل شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم بر اثر اجرای قانون ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی نیستیم و بنابراین می‌توانیم بگوییم که این سیاست در عمل به اهدافش نرسیده و شکست خورده است. با توجه به مشکلاتی که ارز ترجیحی به وجود آورده، بهتر است آن را حذف کنیم. اما مهم است که با حذف کردن آن معیشت مردم لطمه نخورد. اگر به روش درستی این کار انجام شود، از آن استقبال می‌کنیم. متاسفانه ارز ترجیحی فقط بستری برای فساد و رانت مهیا می‌کند و به بهبود معیشت مردم نمی‌انجامد. به همین دلیل تک نرخی شدن ارز به نفع مردم است.

وی ادامه داد: متاسفانه مجلس رویکرد تدوین شده و مناسبی در خصوص ارز ترجیحی ندارد و فقط شعار می‌دهد. حرف زیاد زده می‌شود، اما عملی نمی‌بینیم. تورم روز به روز در حال بیشتر شدن است و اقتصاد قابل کنترل نیست؛ و تقریبا مشخص نیست که چه کاری در کشور در حال انجام است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه مشاهده می‌کنیم، این است که هر روز از سفره‌ی مردم زده می‌شود. اینکه قرار است از سال بعد کارتخوان‌ها مالیاتی شوند هم یک نمونه از همین سیاست هاست. نفت فروخته می‌شود و ارز وارد کشور می‌شود، اما شاهد بهبود وضعیت مردم نیستیم و هیچ چیزی عوض نمی‌شود و هر روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره‌ی مردم هستیم. با وجود تمام شعار‌هایی که برای بهبود وضعیت مردم داده می‌شود، آنچه می‌بینیم این است که افراد بدبخت بدبخت تر می‌شوند و ثروتمندان ثروتمندتر. در وضعیت مردم قشر متوسط بهبودی حاصل نمی‌شود. در همه‌ی زمینه‌ها در کشور شرایط بدی داریم، مثلاً در بخش خودروسازی فشار زیادی بر مردم تحمیل می‌شود. متاسفانه در سیاست گذاری‌ها آن طور که شایسته است، وضعیت مردم در نظر گرفته نمی‌شود. در شعار حرف‌هایی زده می‌شود، اما در عمل به فکر معیشت مردم نیستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظر من این است که باید به فکر ثبات اقتصادی در کشور باشیم و درآمد مردم را بالا ببریم. باید به فکر افزایش حقوق کارمندان جزء باشیم نه اینکه حقوق کارمندان رده بالا را افزایش دهیم. اینکه قرار است بخشی از عواید ناشی از حذف ارز ترجیحی برای جبران کسری بودجه‌ی دولت هزینه شود، به معنای زدن از سفره‌ی مردم است. متأسفانه در حال حاضر واقعیت‌های موجود مربوط به مسکن، کالا‌های اساسی مورد نیاز و... نشان دهنده‌ی این است که مردم وضعیت بدی دارند. اگر می‌خواهیم شرایط سامان پیدا کند باید ارز تک نرخی داشته باشیم و از طرف دیگر واقعاً به فکر معیشت مردم باشیم نه اینکه در شعار حرفی بزنیم و در عمل کار دیگری انجام دهیم. متاسفانه هر روز از زندگی مردم زده می‌شود و شاهد کوچک شدن سفره‌ی آن‌ها هستیم.

به گفته‌ی رضایی، وقتی سیاست‌های دولت به این منجر شد که مردم به آرامش برسند و زندگی آرام و به دور از دغدغه‌های اقتصادی داشته باشند، می‌توانیم ادعا کنیم که در راستای بهبود معیشت مردم گام برداشته ایم. الان یک عده‌ی خاص در کشور خوب زندگی می‌کنند و مابقی تحت فشار‌های شدید اقتصادی قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی، نظر من این است که ارز تک نرخی شود، تمام تلاش ما در راستای بهبود معیشت مردم در عمل و نه در شعار باشد و به سمت ایجاد ثبات اقتصادی حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی علی رضایی ارز 4200 تومانی ارز ترجیحی تورم معیشت مردم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بهبود معیشت مردم ۴۲۰۰ تومانی سفره ی مردم وضعیت مردم ارز ترجیحی زده می شود حذف ارز ی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر پنجشنبه در آئین یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

بهرامی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

بهرامی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، اظهار کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد

بهرامی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، عنوان کرد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

بهرامی به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی اشاره کرد و عنوان داشت: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، عنوان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

کد خبر 6088654

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد