Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های صهیونیست از طرح تل‌آویو برای مجبور کردن هزاران یهودی ساکن اوکراین جهت اقامت دائم در فلسطین اشغالی پرده برداشتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه یسرائیل هیوم با اشاره به این طرح نوشت: کابینه بنت طرح راه اندازی مجو بزرگی از مهاجرت یهودیان اوکراینی به اسرائیل را کلید زده و در شرف اجرایی کردن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی‌های صورت گرفته در تل‌آویو نشان می‌دهند که حدود 150 هزار نفر از شهروندان اوکراینی از اقلیت یهودی این کشور هستند و وزیر خارجه اسرائیل تلاش مضاعفی را طی روزهای اخیر برای متقاعد کردن آنها جهت مهاجرت دائمی به فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌‌اف هم به طور مستمر از یهودیان این کشور می‌خواهد تا از اوکراین خارج و به فلسطین اشغالی بیایند اما بسیاری از این  جامعه حاضر به پذیریش این وعده صهیونیست‌ها نیستند.

این اقدامات به حدی شدت گرفته است که موجبات ناخرسندی مسئولین اوکراین هم فراهم و باعث شد وزارت خارجه این کشور سفیر رژیم صهیونیستی را در این رابطه احضار کرد.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، تل‌آویو (به دلیل بی علاقه‌گی یهودیان اوکراین) در کوتاه مدت برنامه علنی برای تشویق مهاجرت آنها نخواهد داشت اما با این حال بازهم خود را برای استقبال از هزاران نفر از آنها آماده می‌کند.

یک منبع آگاه به یسرائیل هیوم خبر داد: اگر 5 هزار نفر از یهودیان اوکراین در یک هفته تصمیم به مهاجرت بگیرند این امر نیازمند آماده سازی‌های زیادی است که باید انجام شود.

واللا نیوز هم در خبری در این رابطه فاش کرد، تلاش‌های سفیر اسرائیل در کی‌اف به ویژه هماهنگی با طرف روسی برای فراهم کردن زمینه مهاجرت دادن یهودیان اوکراین موجب خشم مسولین اوکراینی شده و به همین دلیل او را به وزارت خارجه احضار کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، بویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

 سرگئی لاوروف در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با «روس هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال بدست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این دلیل است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما دلیل این اقدام، تلاش ماکرون برای بدست گرفتن رهبری در اروپا است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را بدست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

دیگر خبرها

  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • حمله صهیونیست‌ها به مقر آنروا در قدس اشغالی
  • یهودیان پرچم اسرائیل را وسط آمریکا پاره کردند+ فیلم
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی