Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب مصوبه «ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور»» که در جلسه ۱۵۸ مورخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد. 

مصوبه «ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور» به شرح ذیل است: «با عنایت به مقرره جلسه شماره ۸۵۵ مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه جلسه ۱۵۸ مورخ ۱۲۱۲ بهمن ۱۴۰۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مبنی بر ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد آئین‌نامه لازم را با توجه به ضرورت حفظ کیفیت و عدالت آموزشی تدوین و ظرف مدت حداکثر ۲ ماه جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور» ابلاغ شد

اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور»  که در جلسات ۱۴۹ و ۱۵۰ مورخ ۱۱ و ۲۵ خرداد ماه سال جاری در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

اصلاحیه مصوبه "ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور"به شرح ذیل است:  "نظر به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ چهارم مرداد ماه سال جاری مبنی بر اصلاح بندهایی از ابلاغیه ۲۱ تیر ماه جاری شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص تعیین وضعیت ساماندهی موسسات آموزش عالی در فاز اول و بنا بر گزارش آن وزارتخانه در جلسه ۱۵۸ دوازدهم‏ بهمن شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، موارد ذیل اصلاح و جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

۱- لغو الحاق مرکز آموزش عالی استهبان به دانشگاه فسا و الحاق آن به دانشگاه شیراز، لغو ادغام مرکز آموزش عالی آباده با دانشگاه فنی و حرفه‌ای و الحاق آن به دانشگاه شیراز و الحاق دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان به جای دانشگاه اصفهان مورد تایید قرار گرفت.

۲- عنوان "دانشگاه علوم انسانی حضرت معصومه (س)" به "دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س)" تغییر یافت.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1130644 برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش