Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:24:26 GMT

ارتباط بیل گیتس با ویروس‌های بیماری‌زا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۵۴۱۲

ارتباط بیل گیتس با ویروس‌های بیماری‌زا

هنگامی که ویروس کرونا در جهان پخش شد، کسی افکار عمومی دنیا را آن را در اندازه یک بیماری معمولی مانند سرما خوردگی می‌پنداشتند، اما فراتر از یک سرماخوردگی بود.

به گزارش مشرق، ویروس کرونا از چین به دیگر کشورهای پخش شد و ایالات متحده هم تلاش کرد تا این کشور را متهم ردیف اول تولید و انتشار ویروس کووید ۱۹ معرفی کند، اما خود چین اولین قربانی ویروس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دو سال از زمان درگیری جهان با ویروس کرونا می‌گذرد و همچنان این مسئله در ابهام و شبهه است و منبع و منشأ ویروس مشخص نشده، اما آنچه که روشن است، فعالیت‌هایی است که برخی کشورها همچون آمریکا فعالیت‌های گسترده‌ای در ساخت سلاح‌های بیولوژیکی دارند و در سازمان نظامی خود واحدهای جنگ بیولوژیک تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ثروتمند اول جهان در سال گذشته چقدر سود کردند؟

ایالات متحده آمریکا در تولید سلاح‌های نامتعارف سرآمد است و در زمینه تولید سلاح‌های میکروبی و بیولوژیکی سابقه زیادی دارد و حتی برخی از سلاح‌های تولید شده در ارتش امریکا در جنگ هایی، چون جنگ ویتنام، عراق و چند جنگ دیگر به کار گرفته شده و عوارض و تبعات آن همچنان گریبانگیر مردم کشورهایی است که هدف این سلاح‌ها قرار گرفته اند.

با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه جنگ‌های بیولوژیک به وجود آمده، تولید ویروس‌های بیماری زا در دستور کار قرار گرفته که با کمترین هزینه می‌توان کشورها را درگیر کرد و به نتیجه رسید.

اکنون کشورهای زیادی در طول این دو سال درگیر بیماری کرونا و تبعات آن هستند و زیان زیادی را متحمل شده اند.
در این میان شاید کشورهایی که جنگ بیولوژیک را راه انداخته اند خود نیز درگیر شوند، اما برای سران رژیمی، چون ایالات متحده مرگ شهروندان خود نیز اهمیتی ندارد.

مهم آن است که در این گونه جنگ‌ها کشورهای هدف تحت تأثیر قرار بگیرند چرا که آن‌ها توان تحملشان کمتر است و باعث تضعیف اقتصاد چنین کشورهایی می‌شود که برای ایالات متحده مطلوب است.

پیش از آن که ویروس کرونا در جهان پخش شود، بیل گیتس مدیر عامل شرکت ماکروسافت که یکی از سرمایه داران بزرگ دنیا است و در اقتصاد جهانی نیز تأثیر گذار است، از فضای سیلیکون به فضای داروسازی گرایش پیدا کرد و پس از آن بود که اظهاراتی مشکوک را مطرح کرد.

هفت سال پیش «ب بیل گیتس» بنیانگذار «مایکروسافت» از فضای «سیلیکون» به وادی داروسازی مهاجرت کرد، جهان احساس کرد که اتفاقی ناخوشایند در حال وقوع خواهد بود؟

قطعاً بیل گیتس چیزی می‌دانست و از آن آگاه بود که علاوه بر فضای سیلیکون بع بخش داروسازی آن هم داروهای ویژه ورود کرده بود.

بیل گیتس یک سال پس از ورود به عرصه داروسازی در اظهاراتی از افزایش بی رویه جمعیت جهان ابراز نگرانی کرده بود و از طرح‌هایی برای کاهش جمعیت زمین به میزان یک سوم سخن گفته بود.

مالک ماکروسافت حتی پس از تولید واکسن صراحتاً گفت که نباید فرمول واکسن در دسترس دیگر کشورها قرار بگیرد و علاوه بر آن واکسن تولید شده نیز نباید توزیع گسترده عمومی شود.

هر آنچه که تاکنون در ماجرای کرونا پدیدار گشته، نشان از یک توطئه و سناریو برای جهان بوده است و نمی‌توان سخنان و مواضع مقامات آمریکایی و سرمایه داران بزرگی، چون بیل گیتس را نادیده گرفت و از کنار آن بی اهمیت گذشت.

اکنون نیز بیل گیتس که در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت و سخنرانی کرده است، در سخنی عجیب و تأمل برانگیز گفته؛ یک بیماری همه‌گیر جدید خواهیم داشت!

مدیر عامل شرکت ماکروسافت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشته؛ خود ویروس کرونا، به ویژه گونه‌ای به نام «اُمیکرون»، نوعی واکسن است و ایمنی در بدن مبتلایان ایجاد می‌کند و نسبت به ما و واکسن‌ها، مصونیت بهتری در جمعیت مردم جهان ایجاد کرده است.

اما «بیل گیتس» در ادامه سخنانش گفته که؛ ما یک بیماری همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک پاتوژن متفاوت خواهد بود.
رئیس و مالک ماکروسافت نه پزشک است و نه کارشناس مسائل بهداشتی، اما به گونه‌ای در باره ویروس و میکروب ئ عوامل بیماری زا سخن می‌گوید که سال‌ها است در این زمینه فعالیت داشته و یکی از پزشکان و ویروس شناسان سرشناس جهان است.

گیتس پیش بینی نمی‌کند بلکه خبر می‌دهد که پس از ویروس کرونا، یک ویروس جدید با محتویات و بیماری تازه پخش خواهد شد.

باید برای مقابله با پدیده تازه‌ای از ویروس که در قالب جنگ‌های بیولوژیک طراحی شده کشورهای آسیب پذیر از هم اکنون آماده باشند تا همچون ویروس کرونا غافلگیر نشوند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت بیل گیتس کرونا حقوق بشر ایالات متحده آمریکا امیکرون آمریکا ویروس کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایالات متحده ویروس کرونا بیل گیتس سلاح ها جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟