Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: شناسایی نیاز بازارهای هدف و معرفی محصولات صادراتی استان کرمان از دستاوردهای مهم اعزام هیات تجاری اتاق کرمان به نمایشگاه گلفود و اکسپو دبی بود.

به گزارش برنا؛ جلیل کاربخش که ریاست این هیات تجاری 62 نفره را بر عهده داشت، افزود: حضور پررنگ هیات فعالان اقتصادی استان کرمان در نمایشگاه موادغذایی گلفود ۲۰۲۲ که یکی از مهمترین نمایشگاه‌های موادغذایی، خشکبار، سوغات محلی و گیاهان دارویی است و هر ساله در امارات برگزار می شود دستاوردهای مهمی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام این هیات، با انجام تمامی مقدمات سفر با زمانبندی دقیق برای بازدیدها، بررسی و تحقیق بازار انجام شد، ادامه داد: اعزام این هیات به منظور توسعه صادرات و بازاریابی، دعوت مستقیم از تجار کشور میزبان به ایران برای بازدید از امکانات صادراتی و تولیدات شرکت‌های حاضر در هیات تجاری، آشنایی با تجار کشور امارات و سایر کشورها و همچنین به روز رسانی اطلاعات تجاری از قبیل بررسی تنوع بسته بندی های جدید بازار، آخرین گرایش‌های بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تحکیم آتی مناسبات تجاری بین دو کشور انجام شد.

کاربخش اظهار کرد: هیات های تجاری می توانند به عنوان موثرترین ابزار توسعه صادرات مورد استفاده قرار گیرند مشروط بر اینکه به نمایشگاه‌های مهم در زمان مناسب اعزام شوند که در این زمینه بیشتر کشورها برنامه های مدونی را برای اعزام هیات ها به سراسر جهان طراحی کرده اند و ابزارهای لازم تحقیق بازار و اهداف اعزام را به طور مداوم در دستور کار سالیانه قرا می‌دهند. نایب رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اتاق کرمان در صدد است با تحقیقات در این زمینه، نیازهای بازار هدف را شناسایی و در پی آن به این بازارها وارد شود که به منظور تقویت این امر و حمایت از صادر کنندگان مشوق هایی برای تجار در نظر گرفته و پرداخت شد. وی گفت: بعضی از اعضای هیات در نمایشگاه گلفود غرفه داشتند که تبلیغات خوبی برای محصولات صادراتی استان انجام شد.

همچنین رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان که سرپرستی این هیات را بر عهده داشت، گفت: امسال بسیاری از صادرکنندگان استان کرمان به دلیل مشکلات ناشی از تعهدات ارزی نتوانسته در نمایشگاه گلفود دبی شرکت کنند و غرفه داشته باشند. محمدعلی محمدمیرزائیان افزود: در بازدید هیات تجاری کرمان از نمایشگاه گلفود مذاکرات اولیه برای برقراری ارتباط تجاری با غرفه های محصولات هند، چین و روسیه انجام و رضایت نسبی از این نمایشگاه حاصل شد. وی ادامه داد: برداشت بنده پس از بازدید از این نمایشگاه برای محصول پسته این است که پسته ایران به دلیل قیمت بالای خود در بازارهای جهانی توانایی رقابت با پسته آمریکا را ندارد و اگر همین روند ادامه داشته باشد در سال زراعی آینده نیز نمی توانیم با حجم بالا و قیمت پایین پسته حریف رقابت کنیم. محمدمیرزائیان اظهار کرد: به دلیل نبودن مدیریت واحد در صادرات و وجود خرده مالکان بسیار در پسته ایران، رقیب ما از این فرصت به نفع خود استفاده خواهد کرد. رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان، همچنین به بازدید این هیات از نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه وضعیت بازارها و نیازهای مختلف کشورهای جهان در 10 سال آینده پیش بینی شده بود.

گفتنی است نمایشگاه گلفود دبی از 23 الی 28 بهمن ماه دایر بوده و اکسپوی دبی نیز با حضور 192 کشور جهان هر پنج سال یک بار به مدت 6 ماه برگزار‌‌ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان سوغات ایران ویروس جهان تبلیغات مشکلات دبی چین روسیه رقابت کشورهای جهان تجاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان نایب رئیس بازرگانی اتاق کرمان نمایشگاه گلفود هیات تجاری اتاق کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074531 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان