Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:54:29 GMT

حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۹۸۳

حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه

ایسنا/همدان فرماندار همدان با بیان اینکه برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه باید همه تلاش خود را بکار ببندیم، گفت: علیرغم وجود آثار قابل توجه تاریخی یک اثر ثبت شده جهانی در سطح استان نداریم و قطعا در این راستا مسئولیم و نمیتوانیم پاسخگوی نسلهای آینده باشیم بنابراین به منظور رفع موانع پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" خواستار حذف تردد سواره در محدوده هگمتانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدعلی محمدی در شورای ترافیک شهرستان همدان، با اشاره به آثار و مزایای ثبت جهانی یک اثر تاریخی یادآورشد: هرگاه اثری، ثبت جهانی شود خود به خود به لیست مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی نیز افزوده می شود که قطعا ورود گردشگر می تواند فواید مالی زیادی داشته باشد.

وی افزود : برخی استانها با ثبت جهانی آثار تاریخی ضمن بهره مندی از کمک های مالی و جلوگیری از تخریب و حفاظت از آن اثر گردشگران زیادی را جذب کرده اند که خود باعث رونق اقتصاد، اشتغال و سایر زیرساختهای مرتبط با حوزه گردشگری شده است.

محمدی خواستار هماهنگی بیشتر میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس راهور در راستای حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه شد و تاکید کرد: برابر طرح تفصیلی موجود باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هگمتانه اقدام شود.

فرماندار همدان افزود: حسب دستور استاندار همدان اهمیت این موضوع ایجاب می کند همین امروز و در انتهای جلسه بازدید میدانی انجام و ضمن بررسی طرح مطالعاتی انجام شده تصمیم مقتضی اتخاذ و تا قبل از پایان سال نیز این کار اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اصلاح مسیرهای تردد سواره در خیابان و میدان اکباتان، تقاطع بلوار علویان و الوند، دباغ خانه، بازار آهن فروشان و پارک سوار کوی گذر از جمله موارد اجرای این طرح است.

به گزارش ایسنا، پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" برای ثبت در فهرست آثار جهانی آماده و بر اساس اعلام مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به یونسکو ارسال شده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ثبت جهانی هگمتانه تردد سواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید