Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@02:02:27 GMT

اخراج مارک ویلموتس یک روز قبل از تولدش

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۷۲۹۱

اخراج مارک ویلموتس یک روز قبل از تولدش

مارجراجویی‌های مارک ویلموتس بلژیکی در دنیای فوتبال، دست کم در دو مورد اخیر، چندان طولانی نشده است. او که بعد از کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی شده بود، نزدیک به ۶ ماه بعد از همکاری‌اش با فدراسیونِ مهدی تاج، به صورت یکطرفه قراردادش را با ایران فسخ و سپس ادعای دریافت غرامت سنگین از فوتبال ایران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده مذکور به دادگاه عالی ورزش برده شده و هنوز رای نهایی درمورد آن صادر نشده است.

با این حال و بعداز مقطعی بیکاری، ویلموتس چندماه قبل به عنوان سرمربی باشگاه معروف مراکش یعنی راجا کازابلانکا معرفی شد، ولی حضور او در این باشگاه مراکشی هم دوام زیادی نداشته و او از کار برکنار شده است. ویلموتس در حالی با این خبر شوکه کننده روبرو شده که فردا، سه شنبه، باید تولد ۵۳ سالگی‌اش را جشن بگیرد.

اخراج ویلموتس از این باشگاه مراکشی با تعجب رسانه‌های بلژیکی همراه شده، چون راجا با ویلموتس در ۶ بازی اخیر بدون شکست بوده است؛ او ۴ بازی را مساوی کرده و ۲ بازی در لیگ قهرمانان آفریقا را هم با پیروزی پشت سر گذاشته است. ویلموتس در صحبت‌های کوتاهی که با «درنیراور» بلژیک داشته گفته که این تصمیم توسط مدیریت باشگاه بعد از یک رای‌گیری دموکراتیک صورت پذیرفته و آن را قبول کرده است. ویلموتس البته گفته نمی‌داند چرا بعد از تقویت تیم با خرید بازیکنان جدید و البته حفظ روند شکست‌ناپذیری، از کار برکنار شده است.

رسانه‌های مراکشی دلیل برکناری ویلموتس را اختلاف امتیاز با تیم اول جدول یعنی وداد قلمداد کرده‌اند. روزی که ویلموتس به عنوان سرمربی معرفی شده فاصله راجا با صدر جدول ۲ امتیاز بوده، ولی حالا با توجه به تساوی‌های متعدد، این فاصله به ۸ امتیاز رسیده است. به نظر می‌رسد عدم توانایی ویلموتس در رساندن تیمش به پیروزی در بازی‌های اخیر، باعث کوتاه‌تر شدن ماجراجویی ویلموتس در مراکش شده است.

با این حال، طبق گزارشی که رسانه‌های بلژیکی نوشته‌اند، ویلموتس قرار است همچنان در مراکش بماند. او نه به دلایل حرفه موردنظرش یعنی فوتبال بلکه به دلیل کار‌های تحصیلی دخترش قرار است در مراکش بماند. ویلموتس بعد از اتمام تحصیل دخترش در مراکش به بلژیک برمی‌گردد.

ویلموتس بعد از حضور کوتاه مدتش در راجا، ۱۱ بار روی نیمکت سرمربیگری این تیم نشست و فقط ۴ پیروزی به دست آورد. راجا، بعد از شالکه و سن ترودن، سومین تجربه باشگاهی ویلموتس به عنوان سرمربی بود. او پیشتر کارنامه موفقی در تیم ملی بلژیک در فاصله زمانی ۴ ساله به ثبت رسانده است.

 

فوتبال 360

منبع: فرارو

کلیدواژه: مارک ویلموتس تیم ملی عنوان سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌تر‌های تیم اوسمار بلای جان پرسپولیس شدند

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس در حالی توانست به سختی ۳ امتیاز بازی حساس مقابل نساجی را از حریف شمالی خود بگیرد که سروش رفیعی هافبک باتجربه سرخ‌ها در نیمه دوم با کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و تیم اوسمار را ده نفره کرد.

خدا سروش رفیعی را خیلی دوست داشت، چون اگر اورونوف آن تک موقعیت نیمه دوم را گل نمی‌کرد، هواداران پرسپولیس به او حمله‌ور می‌شدند که تو قهرمانی را از ما گرفتی!

سروش رفیعی حالا باید قدردان اورونوف و سایر بازیکنان هم‌تیمی‌اش باشد که تیم را از زمین سفت قائمشهر و با چیزی نزدیک به یک نیمه ده نفره بودن برنده از زمین بیرون آوردند کما اینکه رفیعی بعد از بازی با انتشار متنی از همه عذرخواهی کرد.

با این وجود عجیب است که در تیم بزرگ پرسپولیس بزرگتر‌های تیم حالا در نقش دست‌انداز‌های بزرگ و نگران‌کننده در مسیر قهرمانی و کورسی که را رقیب دیرینه بسته‌اند عمل می‌کنند. در شرایطی که از باتجربه‌های پرسپولیس انتظار می‌رود در موقعیت‌های اینچنینی راهنمای جوان‌ها باشند و شرایط تیم را مدیریت کنند، اما خودشان علیه تیم کار می‌کنند.

هفته قبل امید عالیشاه با آن حرکت مبتدیانه و گلاویز شدن با عثمان دابو اخراج شد و تیمی که در موقعیت برتر بود را در موضع ضعف قرار داد. این هفته سروش رفیعی در شرایطی که می‌دانست کارت زرد دارد در آن منطقه از زمین با خطای بی‌مورد روی بازیکن حریف کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد تا تیمش را در شرایط سختی قرار دهد.

رفیعی در چند بازی اخیر هم خوش‌شانس بود که داوران خطا‌های مکرر او را ندیدند وگرنه این اخراج قبل‌تر سراغش آمده بود. با این وجود حتی اگر این اتفاقات جزئی از ذات فوتبال باشد و بعضاً گریزی از آن نیست، اما از بازیکنان باتجربه‌تر انتظار می‌رود در این شرایط حساس الگوی جوان‌ها باشند و حداقل علیه هدف تیم خود حرکتی انجام ندهند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اخراج اریک تن هاخ جدی شد؛ ساوتگیت به اندازه توخل شانس دارد؟
  • بزرگ‌تر‌های تیم اوسمار بلای جان پرسپولیس شدند
  • این مربی منچستر یونایتد را متحول می‌کند
  • کامیابی‌نیا: چشمی حداقل باید سه بار اخراج می‌شد!
  • کامیابی‌نیا: چشمی باید ۳ بار اخراج می‌شد!
  • تغییرات تاکتیکی پوچتینو چگونه فصل چلسی را نجات می‌دهد؟
  • کارت زرد دوم برای سروش رفیعی و اخراج از زمین (نساجی 0-1 پرسپولیس)
  • پیکان صفر - آلومینیوم یک/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر