Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@05:15:27 GMT

استعفای ده‌ها میلیون کارمند در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۷۴۴۲

استعفای ده‌ها میلیون کارمند در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ خبرگزاری­ صدا و سیما، آمریکا در سال گذشته شاهد استعفای ده‌ها میلیون نفر از کارمندان در این کشور بود.

همه گیری کرونا، بسیاری از کارمندان را به فکر تغییر شرایط کاری و شیوه زندگی شان انداخت و به همین علت آمریکا شاهد آنچه ”استعفا‌های بزرگ“ خوانده می‌شود، بود. این استعفا‌ها باعث کمبود شدید کارکنان در آمریکا شد و شرکت‌ها را وادار کرد تا برای جذب کارکنان، مشوق‌های بیشتری در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارشگر شبکه الجزیره گفت: خبر‌هایی که از بازار‌های کار می‌رسد، نشان می‌دهد تعطیلی‌ها و قرنطینه در زمان همه گیری کرونا، فرصتی برای بسیاری از افراد بود تا در شیوه زندگی شان بازنگری کنند. امروز در آمریکا، ”استعفا‌های بزرگ“ یا ”استعفای امت“ معروف شده است و ماجرایی است که سال گذشته پدیدار شد و پژوهشگران پیش بینی می‌کنند امسال هم ادامه پیدا کند. فقط در مدت شش ماه در سال گذشته بین ماه‌های آوریل و سپتامبر، در آمریکا ۲۴ میلیون استعفا ثبت شد و در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به اوج رسید و فقط در این ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند در آمریکا استعفا کردند. ۳۳ درصد یعنی حدود یک سوم شاغلان در بخش غیرکشاورزی در آمریکا، سال گذشته استعفا کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: با اینکه عده‌ای این استعفا‌ها را به علت کمک‌های دولت فدرال آمریکا در زمان همه گیری کرونا می‌دانند، اما تحقیقات نشان می‌دهد در برابر شرایط خستگی روانی و شرایط کاری ناعادلانه که به قیمت سلامت و رفاه کارمندان، به سود‌های هنگفت برای صاحبان مشاغل منجر می‌شود، طاقت این کارمندان دیگر تمام شده است. موج استعفا‌ها همچنین در آلمان، ژاپن و چین هم ثبت شد و کمبود کارکنان در انگلیس، پس از خروج اتباع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، شدیدتر از دیگر کشور‌ها بود. در فرانسه، استعفا‌های بزرگ وجود نداشت، اما نظرسنجی‌ها نشان داد حدود ۵۸ درصد از کارمندان در فرانسه، به دلایل مربوط به شرایط کاری، پایین بودن حقوق‌ها یا نداشتن احساس راحتی و رضایت، به تغییر شغل شان فکر می‌کنند.

در توازن‌های جدیدی که همه گیری کرونا به بازار کار تحمیل کرد، به نظر می‌رسد دورکاری به یک اصل و نه استثناء در روز‌های آینده تبدیل خواهد شد. زیرا در زمان این همه گیری، تحول دیجیتال در مشاغل رخ داد و به بسیاری از کارمندان، انعطاف بیشتر و فرصت بیشتری داد تا بین زندگی کاری و خانواده، موازنه ایجاد کنند.

تحقیقات ثابت کرد که دورکاری به ویژه با نبود فشار ناشی از کار کردن مستقیم با مدیران، باعث افزایش بهره وری کارکنان، شد. در آمریکا، استعفا‌های بزرگ شرکت‌ها را وادار کرد تا مشوق‌های بیشتری به کارکنان خودشان بدهند و حقوق‌ها به میزان شش درصد افزایش یافت و صاحبان مشاغل تلاش می‌کنند، کارکنان بیشتری را جذب کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارمند امریکا تحقیقات استعفا های بزرگ همه گیری کرونا سال گذشته استعفا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روابط عمومی راه آهن اعلام کرد نقل قول ذکر شده از مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پیامک ارسالی به همکاران خدماتی این شرکت، کذب بوده و بصورت خودسرانه ارسال شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی راه آهن در روز برگزاری جلسه، تذکرات لازم به افراد خاطی هم بصورت شفاهی و هم مکتوب داده شده است.

شایان ذکر است پیش از این پیامک دعوت به جلسه با مدیرعامل شرکت راه آهن خطاب به کارکنان خدماتی این شرکت منتشر شده بود که محتوای آن، تهدید به برخورد جدی با افرادی بود که ممکن است در این جلسه حاضر نشوند.

 

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا