Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جمشید نفر» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: سفر رییس جمهوری به قطر با هدف تسهیل مسیر اقتصادی انجام شده است تا با ایجاد تونلی روابط دو کشور از جمله در مسائل اقتصادی گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قطر کشور ثروتمندی است، تصریح کرد: این کشور از یک سطح بالای انرژی برخوردار است که دنیای امروز به آن نیاز دارد و همین شرایط برای ارتباط دو کشور می تواند فواید فوق العاده و بسیاری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفر تاکید کرد: بیشترین فایده از گسترش روابط دو کشور برای ایران، فراهم کردن شرایط برای توسعه و بهبود زیرساخت ها به ویژه در زمینه تجاری است که می تواند تسهیل فعالیت ها را برای فعالان اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مسائل سیاسی موجود میان قطر با اتحادیه عرب، مسیر تجاری ایران می تواند مفید و راهگشا باشد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: اقتصاد بر پایه و مبنای دیپلماسی شکل می گیرد بر همین اساس نه تنها گسترش روابط با کشور قطر که توسعه روابط با تمام کشورهای جهان خوب خواهد بود و شرایط را برای فعالیت های اقتصادی تسهیل می کند.

وی درخصوص کالاهای تجاری با این کشور گفت: محصولات کشاورزی تولید ایران زبانزد همه جهان است زیرا طعم ارگانیکی آن جاذب مشتری در جهان خواهد بود و کشور قطر از این قاعده مستثنی نیست که صادرات تولیدات کشاورزی می تواند به سرعت با این کشور افزایش پیدا کند.

نفر همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی قطر در سال میلادی جاری اظهار داشت: تولیدکنندگان ایرانی باید بتوانند محصولات و ظرفیت های خود را به جهان معرفی کنند تا از این طریق سرمایه گذار جذب شود و شاهد تحول اقتصادی باشیم، برگزاری جام جهانی فوتبال در همسایگی ایران راهی است که با توجه به گسترش روابط می توانیم از آن بهترین استفاده و بار دیگر کالاهای خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنیم.

برچسب‌ها قطر تجارت اتحادیه عرب صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر تجارت اتحادیه عرب قطر تجارت اتحادیه عرب صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین